English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

سرانجام پارلمان اروپا مجبور به پاسخگویی رسمی شد: در مورد اورموگولو چه کرده اید؟

آذوح: پس از ماهها پیگیری و دیدار با اعضای پارلمان اروپا، این نهاد در مورد اورموگولو قرار رسمی صادر خواهد کرد.

به گزارش آذوح آقایان پروفسور "کلاوس بوچنر"(عضو کمیسیون ویژه ی ایران، کمیسیون حقوق بشر و کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اروپا) و آقای "مارک دمس مایکر"(عضو شورای راهبردی پارلمان اروپا، عضو کمیسیون حقوق بشر، کمیسیون محیط زیست و کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اروپا) با طرح پرسشهایی خواستار پاسخگویی رسمی کمیسیون اروپا در قبال فاجعه ی اروموگولو شدند.

در این متن که با عنوان "خشک شدن دریاچه ی اورمیه" نوشته شده با اشاره به فاجعه ی خشک شدن اورموگولو تا 90 درصد و اثرات بسیار زیان بار این امر بر زندگی ساکنان اطراف آن نسبت به بروز بیماریهای تنفسی، پوستی و انواع سرطانها در اثر تشعشعات موجود و طوفانهای نمک هشدار داده شده است.

پس از ماهها دیدار و برگزاری جلسات نمایندگان "اتحاد آذربایجان جنوبی" با اعضای پارلمان اروپا(مشخصا 3 بار با آقای کلاوس بوچنر) این اعضای پارلمان اروپا ضمن درخواست برای اقدام فوری اروپا در نجات اورموگولو از این وضعیت و جلوگیری از به خطر افتادن زندگی ساکنان اطراف آن، از کمیسیون اروپا خواسته اند پاسخهای خود را در خصوص دو سوال زیر رسما ارائه نمایند:

1- آیا کمیسیون از کاهش سریع در حجم آب دریاچه اورمیه آگاه است؟ این کاهش از 60٪ در سال 2011 به 90٪ در سال 2015 بوده است.

2- آیا پارلمان اروپا برای جلوگیری یا درمان بحرانهای زیست محیطی، بهداشت عمومی و خطرات تغییر جمعیتی ناشی از خشک شدن دریاچه اورمیه برنامه ای دارد؟ اگر چنین است، چه اقداماتی در نظر گرفته میشود؟

گفتنی است پاسخ به این سوالات که با تایید رئیس پارلمان اروپا منتشر خواهد شد به عنوان سندی رسمی بوده و خط مشی پارلمان را تعیین می کند. با استناد به این اسناد می توان دولتهای اروپایی را مجبور به اعمال فشار علیه ایران نموده و آنان را در قبال سکوت در مورد فاجعه ی اورموگولو بازخواست کرد.

پروفسور بوچنر در سایت رسمی خود نیز ضمن اشاره به وضعیت وخیم اورموگولو، آشکارتر سخن گفته و با اشاره به وجود تلاشهای اتمی رژیم ایران در این منطقه و استفاده از اورانیوم اورموگولو برای پیشبرد اهداف نظامی خود از اثرات فاجعه بار این امر پرده برداشته اند. در این خصوص در ماههای پیش رو سمینارها، اسناد و مدارک رسمی منتشر خواهد گردید.

http://www.klausbuchner.eu/politik/menschenrechte.html

لازم به ذکر است نمایندگان "اتحاد آذربایجان جنوبی" در دیدارهای پیشین خود با آقای بوچنر نیز توانستند با کمک ایشان زمینه را برای ارجاع مساله ی اورموگولو به مراتب بالاتر فراهم آورند. حضور نائب رئیس پارلمان آلمان در اورموگولو در سال گذشته یکی از این موارد می باشد.

گزارش فعالیتهای "اتحاد" را می توانید از لینک زیر مشاهده فرمایید:

http://azoh.info/index.php?option=com_content&view=article&id=23881:-q-q-&catid=7:12&Itemid=16

متن کامل پرسشها را می توانید از صفحه ی رسمی آقای بوچنر و آقای دمس مایکر مطالعه نمایید:

http://www.europarl.europa.eu/meps/en/124818/KLAUS_BUCHNER_home.html

http://www.europarl.europa.eu/meps/en/117477/MARK_DEMESMAEKER_home.html

آذوح

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter