English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

احمدی مقدم: احتمال بروز دوباره اعتراضات ۸۸ در یک انتخابات دیگر وجود دارد

آذوح: اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده پیشین پلیس ایران، می‌گوید در انتخاباتی در سطح ملی که "قطبی" بشود، احتمال دارد که اعتراضاتی مشابه سال ۱۳۸۸ تکرار شوند.

آقای احمدی‌مقدم در مصاحبه‌ای با مجله رمز عبور، که در خبرگزاری فارس بازنشر شده، با اشاره به انتخابات سال ۱۳۸۸ گفته است: "فرض کنید سال ۹۶، آقای روحانی کاندیدا شده و آقای احمدی‌نژاد هم به میدان آمده است. چه تصوری دارید؟ به احتمال زیاد همان اتفاقات خواهد افتاد. اگر هم نیفتند، به هر حال تنش زیاد است."

او گفته دلیل اینکه آیت‌الله خامنه‌ای بحث تغییر ساختار از نظام ریاستی به نظام پارلمانی را مطرح کرده برای کاهش چنین تنش‌هایی بوده است.

اسماعیل احمدی مقدم در دفاع از این مساله گفته است: "نظام پارلمانی رفتار بین قانونگذار و نیروی اجرایی را تنظیم، ضمانت اجرا را بیشتر و تغییر دولت را کم‌هزینه می‌کند، به‌طوری که حتی اگر سالی یک دولت و رئیس‌جمهوری را عوض کنید، هیچ اتفاقی نمی‌افتد."

'احمدی‌نژاد گفت خاتمی را دستگیر کنید'

آقای احمدی‌مقدم گفته است که با آغاز اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ محمود احمدی‌نژاد در جلسه‌ای با او و حسین طائب خواهان بازداشت محمد خاتمی شده است.

او می‌گوید آقای احمدی‌نژاد درباره اعتراضات گفته است: "خیلی خوب شد. دایره را تکان دادیم و اضافات و آشغال‌ها رو آمد. با آنها برخورد کنید و همه را جمع کنید ببرید. بروید خاتمی و بقیه را دستگیر کنید و شر همه را کم کنید و بروید."

آقای احمدی مقدم گفته که ضمن انتقاد از نزدیکی آقای احمدی‌نژاد به اسفندیار رحیم مشایی به او پاسخ داده است: "مرد حسابی! چه می‌گویی؟ می‌روی مصاحبه و سخنرانی می‌کنی و می‌گویی خس و خاشاک و آت و آشغال. الان همه به خیابان‌ها ریخته‌اند و بحران است و نمی‌شود قضیه را به این سادگی جمع کرد و حالا می‌گویی بگیرید ببرید و تمام؟"

فرمانده پیشین پلیس ایران می‌گوید قبل از انتخابات ۱۳۸۸ محمود احمدی‌نژاد از او خواسته بود برای نامزدی محمد خاتمی تلاش کند تا "به میدان بیاید و یک بار برای همیشه پرونده‌اش جمع شود و برود پی کارش" که آقای احمدی‌مقدم پاسخ می‌دهد: "آقای احمدی‌نژاد انتخابات پیش رویمان پر چالش است."

او گفته است به دلیل همین انتظار "پرچالش بودن انتخابات" نیروی انتظامی در آستانه انتخابات به برگزاری مانورهایی پرداخت که حتی اعتراض محمود احمدی‌نژاد را به خاطر "امنیتی کردن فضا" به دنبال داشت.

'میرحسین محبوب‌تر از خاتمی بود'

اسماعیل احمدی مقدم گفته است پیش از انتخابات مشخص بوده که اصلاح‌طلبان نمی‌توانستند محمود احمدی‌نژاد را به عنوان رئیس جمهور تحمل کنند.

او می‌گوید: "باید کسی را می‌آوردند که بیشترین اثر را داشته باشد. به نظر من اینکه می‌گویند میرحسین طرح ما را به هم ریخت، درست نیست. ظرفیت‌های آنها از میرحسین کمتر بود. میرحسین ظرفیت را توان‌افزایی کرد. بعداً در صحنه نشان داد اگر خاتمی بود، این‌قدری که میرحسین دریدگی کرد، جرأت نمی‌کرد."

"آقای خاتمی هم نشان داد و در جریان فتنه نه در اجتماع اینها ظاهر شد و نه یک بار سبز را به کار برد، خودش را زود کنار کشید و به حاشیه رفت. اگر ایشان آن موقع بود، مطمئن باشید مثل موسوی مصاحبه نمی‌کرد."

آقای احمدی مقدم گفت "محبوبیت میرحسین بیشتر از خاتمی است. یعنی خاتمی می‌توانست تمام آدم‌هایش را پشت میرحسین بیاورد و میرحسین قدرت داشت در جناح احمدی‌نژاد یک برش بزند، ولی خاتمی چنین قدرتی را نداشت."

اسماعیل احمدی مقدم در دوره اعتراضات سال ۱۳۸۸ و سرکوب آن، فرمانده پلیس ایران بود.

میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی، از رهبران اصلی معترضان از سال ۱۳۸۹ در بازداشت خانگی به سر می‌برند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter