English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

سقوط شدید بورس چین؛ کاهش ارزش دلار

آذوح: ارزش شاخص سهام چین روز دوشنبه دوم شهریور به شدت افت داشته و حدود ۹ درصد سقوط کرد. ارزش شاخص سهام اروپا نیز حدود سه درصد سقوط کرده و ارزش دلار نیز نسبت به یورو کاهش یافته است.

سقوط شاخص سهام در چین در هشت سال اخیر بی‌سابقه بوده است. به گزارش روزنامه بریتانیایی گاردین، کار‌شناسان می‌گویند به نظر می‌رسد نه تنها پکن قادر به کنترل وضعیت بازار سهام‌ها نیست بلکه به موقع نتوانسته مشکلات موجود را درک کند.

این سقوط درحالی گزارش شده که دولت چین مجوز استقاده از صندوق بازنشستگی دولتی را در سهام داده بود.

به گزارش رویترز، شک و تردید جدی در مورد احتمال افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا در سال جاری موجب کاهش ارزش دلار در مقابل یورو شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌نویسد که سرمایه‌گذاران کوچک‌تر در چین در پی سقوط ارزش سهام به شدت متضرر شده‌اند و این امر برنامه‌های دولت کمونیست چین برای اعمال اصلاحات در صنعت را تحت الشعاع خود قرار داده است.

 قیمت نفت و سایر مواد خام نیز با توجه به پیش‌بینی‌ها درباره تقاضای کمتر از چین و سایر واردکننده‌های اصلی، رو به کاهش است.

قیمت نفت در آمریکا به پایین‌ترین حد خود در شش سال و نیم گذشته رسیده است.

فریدون خاوند، استاد اقتصاد در پاریس به رادیو فردا می گوید که «مهم‌ترین عامل نگرانی درباره آینده اقتصاد چین، گزارش‌هایی است که درباره کاهش نرخ رشد تولید ناخالص داخلی آن منتشر می‌شود.»

به گفته این کارشناس، «چین طی دوره‌ای نزدیک به سی سال از نرخ رشد‌های بالا در سطوح نه تا یازده درصد برخوردار بود ... و آهنگی چنین سریع نمی‌تواند ابدی باشد. یک اقتصاد دویست تا ششصد میلیارد دلاری و یا کمی بیشتر می‌تواند چند سالی با نرخ رشد دو رقمی پیش بتازد، ولی وقتی مثل چین به بالای یازده هزار میلیارد دلار می‌رسد، نرخ رشدش طبعاً پایین می‌آید.»

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter