English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

ربودن یک مسئول نفتی و یک ماموری امنیتی در ایران توسط یک گروه بلوچ

آذوح: یک منبع آگاه، روز دوشنبه 24 اوت، در گفت‌و‌گو با العربیه.نت، از گروگان گرفتن یک مسئول نفتی و یک مامور امنیتی در ایران، توسط مخالفان مسلح بلوچ این کشور خبر داد. این منبع گفته عملیات گروگانگیری، هفته گذشته بوده است.

«ملا مجید البلوشی» سخنگوی رسمی « انجمن حقوق بشر بلوچ» (BHRC) که مقر آن در لندن است، اظهار داشت که این گروه بلوچ «صفر علی جعفری» مدیر شرکت اکتشاف نفت وابسته به سپاه پاسداران و «محمد رضا شریعت پور»، مامور اطلاعاتی در استان سیستان و بلوچستان در جنوب شرق این کشور را، ربوده‌اند.

این سخنگو بیان داشت که به دلایل امنیتی، در حال حاضر نمی تواند، نام گروه رباینده را ذکر کند، اما در عین حال یادآور شد که بزودی اطلاعات بیشتری از جمله یک فیلم ویدیویی درباره این عملیات از سوی گروگان گیران بلوچ، منتشر خواهد شد.

او افزود:« گروه رباینده، اکنون مایل نیست هویت خود را فاش کند، و درخواست آنها آزادی بازداشت‌شدگان بلوچ و اهل سنت از زندان‌های ایران است. »

سخنگوی رسمی « انجمن حقوق بشر بلوچ» تاکید کرد که مسئول نفتی ایران، در تهران ربوده شده و سپس به سیستان و بلوچستان منتقل شده است.

او بیان داشت که به عنوان یک فعال سیاسی و حقوقی درباره این عملیات اظهار نظر می‌کند و هیچ ارتباط سیاسی میان وی و این گروه که مسئول عملیات است، وجود ندارد.

وی افزود:« فعالیت ما در مرتبه نخست سیاسی است،.. ایران با استفاده از قدرت، به ظلم، بازداشت و زندانی کردن بی‌گناهان شدت می‌دهد. بنابراین چاره‌ای جز مقابله به مثل باقی نمانده است.»

«ملا مجید البلوشی» در پاسخ به سؤالی در باره واکنش احتمالی ایران نسبت به درخواست‌های ربایندگان گفت :« این امر به ملت ایران واگذار شده است تا واقعیت دولت خود را بشناسند، دولتی که ادعای دفاع از مظلومین و ستمدیدگان را دارد اما فرزندانش را برای جنگ و تخریب به منطقه ارسال می‌کند. »

ایران تاکنون، هیچ واکنشی درباره موضوع عملیات ربایندگی، نشان نداده است.

استان سیستان و بلوچستان ایران، از چند دهه شاهد درگیری میان نیروهای امنیتی و ماموران مرزی ایران با مخالفان بلوچ است. در سال گذشته این منطقه شاهد 70 عملیات نظامی بود. اما مقامات ایران آن را به درگیری با گروه‌های قاچاقچی نسبت داده‌اند.

گفتنی است که ایران در 22 آوریل گذشته، در عملیاتی، ابو حفص البلوچی، رهبر گروه «انصار الفرقان» را به قتل رساند و دو نفر از یاران وی به نام های «صادق بلوش زهي» و«مسلم بلوش زهي» را دستگیر کرده بود.

این کشور پیشتر عبدالله ریگی رهبر « جند الله» را پس از دستگیری، در یکی از زندان‌های کشور، اعدام کرد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter