English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

اعتراض شدید عبادی به خروج قاسم سلیمانی از جلسه مقامات عراقی انجامید

آذوح: به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، حیدر عبادی، نخست وزیر عراق، از حضور قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران، در یک جلسه مقامات عراق تعجب کرد.

عبادی پس از ورود به نشست هیات سیاسی ائتلاف ملی شیعه عراق، به ریاست ابراهیم جعفری، از حضور سلیمانی در این نشست شگفت زده شد.

در این نشست نوری المالکی، معاون نخست وزیر، عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای عراق، هادی عامری، فرمانده گروه بدر، و نماینده‌ای از مقتدی صدر حضور داشتند.

رهبری ایران سلیمانی را به عراق فرستاده تا در مورد محاکمه نشدن نوری مالکی، نخست وزیر سابق و باز نشدن پرونده‌ای علیه او به مقامات عراقی تاکید کند، زیرا به اعتقاد تهران چنین محاکمه‌ای در نهایت مساله‌ای شخصی نیست؛ بلکه به مفهوم محاکمه الگوی شیعی در حاکمیت عراق خواهد بود.

یک مقام عالیرتبه به عنوان منبع الشرق الاوسط گفته که در این نشست سلیمانی به گونه‌ای دال بر عدم رضایت از اصلاحات عبادی سخن گفته و بویژه اصلاحتی که چه بسا تهدیدی علیه مالکی باشد، این سخنان با مخالفت شدید عبادی رو‌به رو شد بطوریکه سلیمانی در واکنش به عبادی با عصبانیت جلسه را ترک کرد.

این برخورد تمامی رهبران ائتلاف ملی عراق را غافگیر کرد، زیر گمان نمی کردند که عبادی جرأت مواجهه با سلیمانی را داشته باشد تا جاییکه به شخصی در سطح وی بی‌احترامی کند.

به گزارش روزنامه الشرق الاوسط، این اولین اختلاف بین عبادی و سلیمانی است که علنی شده است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter