English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

قایقی با صدها پناهجو در ساحل لیبی غرق شد

آذوح: در حالی‌که بحران ناشی از مهاجران و پناهجویانی که در راه اروپا هستند یا خود را به این قاره رسانده‌اند، به طور فزاینده‌ای رو به گسترش است، در تازه‌ترین سانحه، احتمال داده شده تا ۲۰۰ نفر در پی غرق شدن قایقی با ۴۰۰ سرنشین در ساحل لیبی، جان خود را از دست داده باشند.

خبرگزاری رویترز از قول یک مقام رسمی در شهر زواره در غرب لیبی، جایی که قایق از آن راهی جنوب اروپا بود، می‌گوید شناور نزدیک به ۴۰۰ سرنشین داشته است.

مقام رسمی که نامش فاش نشده می‌گوید عصر پنجم شهریور ماه نزدیک به ۲۰۰ نفر نجات پیدا کرده و به مرکز نهگداری پناهجویان در نزدیکی طرابلس برده شده‌اند.

یک مقام محلی و یک روزنامه‌نگار نیز این خبر را تائید کرده‌اند، اما آنها نیز اطلاع دقیقی از شمار قربانیان نداشتند.

خبرگزاری رویترز از قول یک مقام امنیتی گفته است پناهجویان در قایق از سوریه، مراکش، پاکستان، و مناطق جنوب صحرای بزرگ آفریقا (موسوم به آفریقای سیاه) بودند.

گارد ساحلی ایتالیا هنوز نتوانسته این سانحه و پیامدهای آن را تائید کند.

خبرگزاری رویترز می‌گوید گارد ساحلی لیبی با در اختیار داشتن چند قایق تاگ (شناورهای کوچکی که کشتی‌ها را می‌کشند) و چند قایق ماهیگیری، از امکانات بسیار اندکی برخوردار است.

تازه‌ترین سانحه مربوط به پناهجویان که به نظر می‌رسد ده‌ها قربانی برجای گذاشته، در همان روزی رخ داده که در اتریش، کامیونی با ده‌ها جسد پیدا شد که آنها نیز پناهجویانی در راه کشورهای اروپایی بودند.

یک روز پیش از این نیز ۵۵ جسد در انبار یک قایق چوبی در ساحل لیبی پیدا شده بود که آن هم مربوط به پناهجویانی بوده، که قصد داشتند خود را به اروپا برسانند.

برخی سیاستمداران بانفوذ اروپایی در تلاش برای پیدا کردن راهی برای بحران رو به گسترش پناهجویان هستند که خود در پی بحران‌های داخلی کشورها، نبردها و جنگ‌ها شکل گرفته است.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، کشوری که انتظار می‌رود تا ۸۰۰ هزار درخواست برای سکونت پناهجویان، تنها در سال جاری میلادی دریافت کند، به تازگی گفته است دولت او روند رسیدگی به درخواست‌ها از سوی شهروندان سوری را سرعت می‌بخشد.

جنگ داخلی سوریه با ۱۰ میلیون آواره، یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش شمار کلی پناهجویان برآورد می‌شود.

فدریکا موگرینی، مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نیز از سران اتحادیه خواسته از «بازی سرزنش کردن» دیگران دست برداشته و برای بحران فعلی «مسئولیت‌پذیر» باشند.

خانم موگرینی گفته است «نمی‌شود به این وضع ادامه داد؛ که هر بار کسی بمیرد و ما هم به جایش یک دقیقه سکوت کنیم».

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter