English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

حمله جنگنده‌های ترکیه به مواضع داعش

آذوح: ارتش ترکیه برای نخستین بار در چارچوب ائتلاف بین‌المللی مواضع گروه "دولت اسلامی" در سوریه را بمباران کرد. این کشور تاکنون مورد اتهام حمایت خاموش از داعش قرار داشت.

پس از ماه‌ها درنگ بالاخره ارتش ترکیه هم در ائتلاف بین‌المللی علیه "دولت اسلامی" (داعش‌‌) به طور فعال شرکت کرد.

وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در ساعات پایانی جمعه (۲۸ اوت / ۶ شهریور) جنگنده های نیروی هوایی ترکیه به مواضع این گروه تروریستی که "تهدیدی برای ترکیه به‌شمار می‌رود" حمله کرده‌اند.

پیش از این اقدام نظامی، ایالات متحده که رهبری ائتلاف بین‌المللی را به عهده دارد، با ترکیه در این مورد رایزنی کرده بود.

در ماه ژوئیه بر اثر انفجاری انتحاری در شهر سوروچ، واقع در جنوب ترکیه و در نزدیکی مرز سوریه دست کم ۳۰ نفر کشته و شمار زیادی زخمی شدند. در پی این عملیات تروریستی، ارتش ترکیه، مواضع داعش و کردهای وابسته به حزب پ کا کا را بمباران کرد.

ترکیه تاکنون از شرکت در عملیات هوایی نیروهای ائتلاف بین‌المللی خودداری کرده و تنها به آنها اجازه استفاده از پایگاه نظامی اینجرلیک در جنوب ترکیه را داده بود. به همین دلیل مورد اتهام کمک‌غیرمستقیم به "دولت اسلامی" قرار گرفته بود.

از آغاز درگیری‌های مسلحانه در سوریه تاکنون دست‌کم ۲۵۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند و نزدیک به ۱۲ میلیون نفر آواره شده‌اند. بیش از ۴ میلیون تن از این افراد به خارج گریخته‌اند و مابقی در داخل سوریه آواره هستند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter