English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

سعید شیرزاد؛ پانزده ماه حبس در بلاتکلیفی

آذوح: سعید شیرزاد، فعال مدنی محبوس در زندان رجائی شهر در پانزدهین ماه بازداشت خود همچنان بلاتکلیف است و هیچ دادگاهی برای رسیدگی به اتهامات او برگزار نشده است.

به گزاری خبرگزاری هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سعید شیرزاد، فعال مدنی زندانی در زندان رجائی شهر در پانزدهمین ماه بازداشت خود همچنان با عدم برگزاری دادگاه روبروست و در وضعیت بلاتکلیف در زندان رجائی شهر در بازداشت به سر می برد.

این فعال مدنی پیشتر و در اردیبهشت ماه سال جاری، در آخرین احضار به دادگاه به دلیل عدم ابلاغ قبلی و عدم حضور وکیل و اینکه وکیل وی با وجود درخواست هاى مکرر امکان ورود و مطالعه پرونده را پیدا نکرده بود، جلسه دادگاه را به نشانه اعتراض ترک کرد.

این فعال مدنى در اعتراض به این مسئله و همچنین اجبار به دستبند و پابند هنگام اعزام، پیشتر دو بار از شرکت در جلسه دادگاه خوددارى کرده بود.

سعید شیرزاد در دوازدهم خرداد ماه سال ٩٣، در محل کار خود در پالایشگاه تبریز بازداشت و ابتدا به زندان اوین منتقل شد و پس از مدتی به دلیل اعتراض و پیگیری مشکلات صنفی زندانیان، با وجود عدم برگزاری دادگاه و بازداشت موقت به زندان رجایی شهر تبعید شد.

این فعال حقوق کودکان در زمینه آموزش کودکان کار و خیابان که بخشی از اتهاماتش کمک به مشکلات آموزشی کودکان زندانیان سیاسی است، نخستین بار در ٣١ مرداد ماه سال ٩١، زمانى که براى امداد و کمک رسانى به مردم زلزله زدا آذربایجان شرقى به اهر رفته بود، بازداشت و پس از گذراندن ١٩ روز با قید کفالت از زندان آزاد شده بود.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter