English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

احضار میثم جولانی از سوی دادسرای اردبیل*****

آذوح: میثم جولانی، فعال ملی-مدنی آزربایجان جنوبی از سوی شعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اردبیل احضار گردیده است.

به گزارش آذوح بنا بر احضاریه‌ ارسالی به میثم جولانی ، این فعال تورک باید در تاریخ ۳۱ شهریور جاری در بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اردبیل حاضر شود. دلیل احضار این فعال ملی-مدنی آزربایجان جنوبی رسیدگی به اتهام وی مبنی بر -اخلال در نظم عمومی- اعلام شده است. پیش‌بینی می‌شود که این احضار در خصوص اتفاقات بعد از مسابقه فوتبال میان تیم‌های شهرداری اردبیل و گیتی پسند باشد که طی آن طرفداران تیم شهرداری اردبیل در خیابان‌های این شهر به سر دادن شعارهای ملی آزربایجان پرداخته بودند. احتمال این نیز وجود دارد که دلیل احضار این فعال مدنی به پرونده برگزاری مراسم روز جهانی زبان مادری در اهر در سال ۱۳۹۲ مرتبط باشد. میثم جولانی از بازداشت شدگان مراسم بزرگداشت روز جهانی زبان مادری در سال ۱۳۹۲ بود که مدتی نیز در زندان اهر به سر برده است.

لازم به ذکر است که این فعال ملی-مدنی آزربایجان جنوبی در سال ۹۲ در حین بازداشت و بعد از حبس در اهر از سوی ماموران امنیتی ایران مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود. گفتنی است که میثم جولانی پیش از آن نیز در مهرماه ۱۳۹۲ در شهر تبریز و قبل از یکی از بازی‌های تیم فوتبال تراختور آزربایجان در ورودی ورزشگاه سهند بازداشت شده بود.

آذوح

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter