English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

برنجکاری در اصفهان با آب خوزستان

آذوح: رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان مدعی شد: در استان ممنوعیت کشت داریم اما در اصفهان با آب خوزستان برنجکاری می‌شود.

مسعود اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: امروز در خیلی از حوضه‌های آبی خوزستان از جمله زهره، جراحی، کرخه و مارون هیچگونه آبی برای کشاورزی نداریم به طوری که بهترین نخلستان‌های ما از بی آبی و شوری آب موجود دچار خسارت‌های زیادی شدند.

وی افزود: بازدید میدانی از حاشیه زاینده رود به منظور اثبات حقایق انجام شده است که در آنجا شاهد کشت اراضی وسیعی برنج در اطراف این حوضه آبی بودیم؛ در اصفهان با آب منتقل شده از حوضه‌های خوزستان برنج کشت می‌شود در حالی که کشاورزان خوزستان به دلیل ممنوعیت کشت بیکار مانده‌اند.

اسدی تصریح کرد: برای انتقال آب به اصفهان کانال‌های بزرگ با هزینه‌های گزافی احداث می‌شود اما در خوزستان حتی برای انتقال آب از اهواز به سایر شهرستان‌های استان با مشکل مواجه‌ایم؛ اگر چارچوب تفکرات ما بر اساس اسلام است، پس باید به تقسیم بندی عادلانه ثروت ملی به عنوان یکی از ستون‌های اعتقادی عمل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: منابع آبی خوزستان توسط برخی افراد در وزارت نیرو به اصفهان و سایر مناطق و بدون توجه به تبعات آن منتقل می‌شود و این افراد در حال انجام اقدامات خطرناکی هستند که کسی جلوی آن‌ها را نمی‌گیرد و با این وضع، آینده خوبی برای کشاورزی و اشتغال خوزستان پیش بینی نمی‌شود.

اسدی اظهار کرد: از اقدامات نمایشی برخی نمایندگان استان شدیدا متاسف هستم که با ارائه گزارش‌های خلاف واقع از انتقال آب‌های خوزستان، سعی در پاک کردن صورت مسأله دارند زیرا ما امروز شاهد انتقال آب‌های وسیعی هستیم که برای برنجکاری در اصفهان انجام شد و نمایندگان باید پاسخگوی مردم استان باشند

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter