English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بی خبری مطلق از سعید موغانلی(محمدی) شاعر و رونامه نگار آذربایجانی

آذوح: با گذشت بیش از 20 روز از دستگیری سعید موغانلی(محمدی) و با مراجعه خانواده ایشان به دادگاه انقلاب تبریز جهت اطلاع از روند پرونده عزیزیشان هیچ گونه پاسخی به آنها داده نشده است. بنابر اخبار رسیده به سایت تبریزپست عین اله محمدی برادر سعید برای پیگیری و کسب اطلاع از علت دستگیری، اتهام یا اتهامات و محل نگهداری برادرش به ارگانهای مربوطه حکومت در تبریز علاوه بر اینکه نتوانسته است با ایشان تماسی داشته باشد، مسئولان دادگاه با اعلام اینکه فعلا چیزی مشخص نمی باشد و در صورت لزوم خودش با شما تماس خواهد گرفت، از دادن هرگونه پاسخی سرباز زده اند.

برادر سعید در طی دو روز گذشته با مراجعه خود به دادگاه خواستار اخذ وکیل برای پیگیری پرونده شده است که مسولان امکان دسترسی وکیل به محتوای پرونده را به علت قرار داشتن در مرحله تحقیق غیر ممکن بیان کرده است.

هنوز هیچ دلیلی برای دستگیری و محل دقیق بازداشت سعید از سوی نهادهای امنتی اعلام نشده است و تنها خبر در این مورد تماس تلفنی کوتاه سعید، 24 ساعت بعد از بازداشت با خواهر خود می باشد.

سابقه خبر:

صبح روز 18 خرداد 90 عوامل اطلاعاتی با مراجعه به خانه پدری وی واقع در روستای "یئل سو" از توابع شهر انگوت در استان اردبیل ضمن دستگیری وی به مکان نامعلومی منتقل نمودند. به گزارش  تبریزپست  8 نفر از نیروی های اطلاعاتی با مراجعه به منزل وی به تفتیش منزل پرداخته و مدارک و وسایل شخصی سعید را با خود بردند.

سعید موغانلی شاعر و روزنامه نگار آذربایجانی است که در قالب نشریه وزین یاشماق اقدام به نشر مجله و کتابهای بیشماری در زمینه ادبیات آذربایجانی نموده است. علیرغم سن جوانش می توان از سعید به عنوان پدر ادبیات نوین آذربایجان جنوبی یاد کرد.

پیش از این نیز سعید بارها از طرف نیروهای امنیتی ایران دستگیر و مدتهای طولانی در بازداشت به سر برده است.  آخرین پرونده سعید که در مراسم افطاری در تهران دستگیر شده بود در دادگاه انقلاب تهران هنوز باز می باشد.

تبریزپست

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter