English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

پیشنهاد آذربایجان به ایران مبنی بر تأسیس گذرگاههای جدید مرزی 24 ساعته بین دو کشور

آذوح: خبرنگار خبرگزاری «مهر» برای خبرگزاری «ترند» گزارش داد، المار محمدیاراف وزیر خارجه آذربایجان امروز در سخنان خود در هشتمين نشست كميسيون مشترك اقتصادي ايران و آذربايجان در تهران در مورد احداث گذرگاههای جدید مرزی 24 ساعته بین ایران و آذربایجان پیشنهاد کرد.

علی اکبر صالحی نیز در این نشست پیشنهاد تاسیس بانک مشترک بین دو کشور، تاسیس شرکت کشتیرانی مشترک و ایجاد خطوط اعتباری بین دو کشور را مطرح کرد.

هشتمين نشست كميسيون مشترك اقتصادي ايران و آذربايجان عصر روز دوشنبه در تهران آغاز شده است. المار محمدیاراف و علی اکبر صالحی وزرای خارجه آذربایجان و ایران رؤسای مشترک كميسيون مشترك اقتصادي دو کشور هستند. نشست قبلی كميسيون مشترك اقتصادي ايران و آذربايجان در ماه مارس سال 2008 در باکو تشکیل شده بود.

در پایان نشست هشتمين نشست كميسيون مشترك اقتصادي ايران و آذربايجان در تهران، امضای برخی اسناد همکاری بین دو کشور در نظر گرفته میشود.

المار محمدیاراف وزیر خارجه آذربایجان در این نشست علی اکبر صالحی را بمناسبت انتخاب بعنوان وزیر امور خارجه جدید ایران تبیرک گفته است.

وزیر امور خارجه ایران در نشست تهران با اشاره به ضرورت تأسیس گروه های کاری مختلف بین دو کشور گفت: روابط اقتصادي دو كشور ايران و جمهوري آذربايجان بايستي با تشكيل گروه مشترك كارشناسي نظير كارگروه انرژي، كارگروه صنعت و معدن و كارگروه تجارت در تمامي عرصه‌ها به صورت دائمي و مشترك مورد آسيب شناسي قرار گرفته و با ارائه پيشنهادات عملي، مقامات سياسي و بلند پايه دو كشور را در جريان امر قرار داده تا موضوعات فيمابين و پروژه‌هاي موجود مشمول مرور زمان نشود.

صالحي با بيان اينكه تلاش‌هايي كه تاكنون در زمينه انتقال گاز از جمهوري آذربايجان به ايران و خطوط انتقال برق و نيروگاه برق-آبي داشته‌ايم كافي نيست، گفت: اميدوارم با تلاش‌هاي بيشتر مديران اجرايي دو طرف به زودي شاهد نتايج عملي پروژه‌هاي بخش انرژي از جمله صادرات برق و طرح‌هاي مشترك حوزه نفت و گاز و پتروشيمي بين دو كشور باشيم.

تابناک

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter