English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

پاي چيني‌ها توي كفش تبريز

واردات بي‌رويه و عرضه كفش ارزان‌قيمت چيني، نفس توليد‌كنندگان داخلي اين محصولات را به شماره انداخته و مصرف‌كنندگان ايراني نيز در تنوع رنگ و مدل كفش‌هاي بي‌كيفيت وارداتي گرفتار شده‌اند.

به گزارش فارس، نابساماني شرايط توليد و واردات غيرقانوني كيف و كفش چيني موجب شده است تاكنون بيش از 70 درصد سهم بازار كيف و كفش كشورمان در اختيار محصولات وارداتي چيني باشد.

محصولاتي كه با كيفيت خيلي پايين و تنها در سايه قيمت پايين و شناخت توليد‌كنندگان چيني از سلايق مصرف‌كنندگان ايراني با ظاهري فريبنده و بدون هيچ نظارت يا محدوديتي در بازار كشورمان عرضه مي‌شود.

اين روزها واردات بي‌رويه رسمي و قاچاق بسياري از كالاها به معضل اصلي توليد‌كنندگان داخلي تبديل شده به‌نحوي كه عرضه انواع محصولات كشاورزي و صنعتي با قيمت‌هاي بسيار نازل، كسب و كار توليد‌كنندگان داخلي را از رونق انداخته است.

اين روند شرايطي را براي كيف و كفش ايراني كه روزگاري سرآمد بازار بود، رقم زده كه بسياري از توليد‌كنندگان توانمند ديروز، اكنون به وارد‌كنندگاني تبديل شده‌اند كه با حداقل تلاش براي توليد كيفي محصولات خود و تنها با تغيير اندك در محصولات پيش‌ساخته وارداتي، كفش ‌و كيف چيني را با آرم و نشان‌هاي مختلف به مصرف‌كنندگان ايراني عرضه مي‌كنند.

وضعيت وقتي وخيم‌تر مي‌شود كه بسياري از اين توليد‌كنندگان گذشته، اكنون به واردكنندگان بزرگ كيف و كفش چيني تبديل شده و كالاهاي بي‌كيفيت وارداتي را با قيمت‌هايي به‌مراتب كمتر از قيمت‌هاي كيف و كفش توليد داخل در بازار عرضه مي‌كنند.

در ايامي نه چندان دور صنعت چرم و كفش تبريز به عنوان يك صنعت پيشرو مطرح بود، صنعتي كه هم اشتغال‌زايي بالايي داشت و هم خريداران ويژه زيادي از جاي جاي اين گيتي را به سوي تبريز رهسپار مي‌كرد، ولي اكنون اين صنعت رو به افول گذاشته و اكثر كارگاه‌هاي كوچك و بزرگي كه روزي توليد كننده كفش‌هاي مرغوب بودند ورشكست شده و كارگاه خود را تعطيل كرده‌اند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter