English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

وزارت بهداشت: آبلیموهای موجود در بازار را نخرید، صنعتی هستند

آذوح: رئيس سازمان غذا و دارو ( وزارت بهداشت) تاکید کرد: آبلیموهای صنعتی موجود در بازار، طبیعی نیست و مردم از استفاده از آنها خودداری کنند.

به گزارش فارس، رسول دیناروند در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به وجود آبلیموهای مختلف در بازار اظهار کرد: آزمایش‌های مختلفی روی آبلیموهای موجود در بازار انجام دادیم اما نتایج آن مطلوب نیست.

وی ادامه داد: هشدارهایی که در گذشته داده بودیم واقعیت داشت و بسیاری از آبلیموهای صنعتی موجود در بازار طبیعی نیستند.

دیناروند در عین حال که آبلیموهای صنعتی موجود در بازار را سمی ندانست اما تصریح کرد: آبلیموهای صنعتی از مواد شیمیایی تهیه می‌شود، به طوری که افراد متخلف را به تعزیرات معرفی کرده و برخوردهای لازم نیز با متخلفان صورت گرفته است.

رئيس سازمان غذا و دارو بر وجود دو نوع استاندارد در مورد آبلیموهای موجود در بازار تاکید کرد و افزود: استانداردهای طبیعی و کنسانتره آبلیمو باید تعریف شده و روی بسته‌بندی‌ها نوشته شود.

دیناروند در ادامه با تاکید بر اینکه شرکت دارویی دولتی در کشور نداریم، خاطرنشان کرد: یک شرکت مادر تخصصی دارویی دولتی داشتیم اما وظایف تصدی‌گری غذا و دارو توسط این شرکت انجام نمی‌شود.

دیناروند همچنین با اشاره به راه‌اندازی سامانه متمرکز غذا و دارو برای دسترسی مردم، اظهار کرد: اطلاعات تمام آزمایشگاه‌های کنترل دولتی و همکار ما که دولتی نیستند در سامانه مذکور متمرکز می‌شود.

وی راه‌اندازی درگاه مذکور را برای دسترسی مردم به اطلاعات مورد نیاز غذا و دارو عنوان کرد و گفت: با راه‌اندازی درگاه غذا و دارو اطلاعات کاملی از شرکت‌های غذایی و دارویی در اختیار مردم گذاشته می‌شود.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter