English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

اباذر اسماعیلی میدانی: تدریس زبان تورکی/ انتخابات مجلس/ تولیت مکه و مدینه/رهبری جهان اسلام

نهمین مصاحبه از سلسله مصاحبه های آنادیلی تی وی با اباذر اسماعیلی میدانی

اباذر اسماعیلی میدانی نایب رئیس و سخنگوی کنگره جهانی ترکان ایران بتاریخ 7 مهرماه 1394 در گفتگو با سایت آنادلی تی وی؛ با انتقاد از دولت روحانی در رابطه با عدم اجرای اصل 15 و 19 قانون اساسی اظهار داشت: امسال نیز همانند سالهای گذشته؛ سال تحصیلی در مناطق تورک نشین ایران؛ بدون تدریس زبان تورکی ایرانی در کنار زبان فارسی در مدارس شروع شد که این قصور و اهمال جدی وزارت آموزش و پرورش و سایر ارکان دولتی؛ دولت به اصطلاح تدبیر و امید حسن روحانی است.

وی ضمن اشاره به ثبات و امنیت داخلی و قدرت بین المللی جمهوری اسلامی؛ اظهار امیدواری کردند در سال آینده با همت مجلس جدید و همکاری دولت؛ این خواسته بحق ملت ایران، بویژه مردم شریف آذربایجان و سایر تورکهای ایران محقق گردد.

نایب رئیس کنگره جهانی ترکان ایران در رابطه با انتخابات مجلس دهم که اسفند ماه برگزار خواهد شد؛ گفتند: ما در راستای سیاست همدلی و همزبانی مقام معظم رهبری و در جهت کمک به اجرای اصول معطل مانده قانون اساسی در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کرده و کاندیدا خواهیم شد.

وی اظهار داشتند امروزه جمهوری اسلامی بیش از همه به اتحاد و یکپارچگی داخلی و اظهار اقتدار خارجی نیاز دارد. لذا همه طیف ها باید در انتخابات حضور پرشکوه داشته و مجلسی مقتدر و متحد باید تشکیل شود تا قدرت حل مشکلات داخلی و خارجی را داشته باشد.

ایشان در ادامه اظهار داشتند که برخی احزاب و جریانات سیاسی قانونی از داخل کشور از شخص ایشان و از کنگره ترکان دعوت به کاندیداتوری و شرکت در انتخابات کرده اند و در این خصوص جلساتی نیز برگزار شده است و در آذرماه نیز جلسه ای مشترک با برخی از احزاب خواهند داشت.

ایشان در رابطه با بررسی صلاحیت های انتخاباتی گفتند: علیرغم اینکه خودش درمجلس ششم و هفتم رد صلاحیت شده اند؛ اما معتقد به نظارت استصوابی شورای نگهبان بود و آن را مشروع؛ قانونی و مصداق عینی حق الناس میدانند. وی اضافه کردند اگر مجدداً رد صلاحیت شوند باز هم همانند گذشته عملکرد شورای نگهبان را تایید کرده و آن را حکمت الهی برای خودشان خواهند دانست. ایشان معتقدند درهرصورت شورای نگهبان را نباید تضعیف کرد.

نایب رئیس و سخنگوی کنگره جهانی ترکان ایران در را بطه با اتفاق مکه ومنا که سبب قربانی عده ای کثیر از حجاج گردید؛ گفتند: من معتقدم حاکمان آل سعود علاوه بر عدم کفایت برای تولیت و سرپرستی این اماکن متبرکه؛ حاکمانی نامشروع بوده و باید از این سمت مقدس خلع شوند.

لازم بذکر است که اباذراسماعیلی میدانی معتقد است که تاریخ انقلاب اسلامی نشان داده ؛ سران نظام و انقلاب اسلامی؛ ضمن اینکه سیاستمدارانی باهوش و متعقل بوده اند ؛ اصولگرایان با صلابت ولی انعطاف پذیری نیز بوده اند. که امنیت و اقتدار ایران امروز؛ نشان بارز این مدعا ؛ و حاصل این سیره الی الله است.

اباذر اسماعیلی میدانی معتقد است رهبران جمهوری اسلامی درآینده نزدیک نیز ؛ با تدریس زبان تورکی در مدارس؛ با سیاست و تدبیر برخورد کرده با یک تیر سه نشان را خواهند زد.

الف: با پایان دادن به بیعدالتی تورک ستیزی بازمانده از رژیم طاغوت پهلوی؛ و با ممنون و مدیون کردن تورکهای ایران ؛ امنیت داخلی نظام و انقلاب اسلامی را بیمه خواهند کرد.

ب: با این عمل ؛ ایران را وارد باشگاه جهان تورک کرده ؛ رهبری کشورهای تورک زبان و آسیای میانه را از چین تا یونان؛ عهدار شده ؛ نفوذ انقلاب اسلامی را توسعه خواهند داد.

ج: نظر به توان جغراقیایی و جمعیتی ایران؛ با ایجاد اتحاد جهان تورک و جهان عرب یعنی اتحاد آسیای میانه با آسیای غربی؛ موجب تاسیس امت اسلامی شده و خود نقش رهبری ایفاء خواهند کرد ؛

و نهایتاً بدینوسیله رهبری خود را بر جهان اسلام تثبیت خواهند کرد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter