English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بحرین.. کشف کارگاه بمب‌سازی مرتبط با ایران در جنوب منامه

آذوح: وزارت کشور بحرین شامگاه چهارشنبه 30 سپتامبر اعلام کرد، نیروهای امنیتی این کشور یک انبار اسلحه و در کنار آن یک کارگاه بمب سازی را در جنوب منامه کشف کرده و شماری مظنون که «دارای ارتباط نزدیک با نیروهای تروریستی در عراق و ایران دارند» را دستگیر کرده‌اند.

رئیس اداره امنیت عمومی بحرین مسئول این کارگاه را جمهوری اسلامی ایران دانسته است.

به گزارش خبرگزاری دولتی بحرین، بنا بر این اعلام، کارگاه بمب‌سازی در یک محله مسکونی در جنوب منامه کشف شد.

بیانیه وزارت کشور بحرین می‌افزاید که این کارگاه، حاوی 1.5 تن مواد شدید الانفجار بود و بدین ترتیب این یکی از بزرگترین انبارهای مواد منفجره است که تا کنون در پادشاهی بحرین کشف شده است.

وزارت کشور بحرین شمار بازداشت شدگان را ذکر نکرده اما خاطرنشان کرده است که دستگیری آن‌ها به کشف انبار اسلحه و کارگاه بمب‌سازی انجامیده است.

این حادثه در چارچوب عملیات نیروهای امنیتی بحرین علیه مظنونان در مسائل «تروریستی» صورت می‌گیرد که اخیرا دست به حملات مسلح زده‌اند. از جمله آن‌ها انفجار بمبی در ماه ژوئیه گذشته بود که به کشته شدن دو پلیس و زخمی شدن دو نفر دیگر انجامید.

از سویی طارق الحسن، رئیس اداره امنیت عمومی بحرین، نیز مسئولیت این کارگاه را متوجه جمهوری اسلامی ایران دانسته است.

آقای حسن گفت: «این کشف قابل توجه یک بار دیگر نشان می‌دهد که ایران چگونه با دخالت مداوم، امنیت و ثبات بحرین و منطقه‌ای گسترده‌تر را بر هم می‌زند.»

در همین حال، به گفته رئیس اداره امنیت عمومی بحرین، حوادث مرتبط با تروریسم در این کشور در سال 2015 «به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش» داشته است.

طارق الحسن افزود: «حرفه‌ای‌گری در ساخت مواد منفجره، پنهان‌سازی و جاسازی آن‌ها نشانه روشنی از حمایت خارجی» از این حادثه است.

25 ژوئیه گذشته وزارت کشور بحرین اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور، عملیات قاچاق مواد منفجره بسیار خطرناک، اسلحه اتوماتیک و مقادیری مهمات را با شکست مواجه کرد.

بنا بر این اعلام، در این عملیات 5 مظنون دستگیر شدند که شماری از آن ها توسط سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران آموزش داده شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه بحرین افزوده است: «دو تن از دستگیر شدگان به دریافت محموله از ایرانی‌ها در آب‌های منطقه‌ای بحرین، اعتراف کرده‌اند. یکی از آن‌ها در سال 2013 در ایران آموزش دیده است.»

مقام‌های بحرینی آن هنگام گفتند که 43 کیلوگرم ماده شدید الانفجار C4 را از قاچاقچیان مصادره کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter