English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

محمود عباس: فلسطین دیگر به قرارداد اسلو پایبند نیست

آذوح: محمود عباس، رهبر تشکیلات خودگردان فلسطین، در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت تا زمانی که اسرائیل از انجام توافقنامه‌های امضا شده سرباز زند، فلسطینی​ها نیز به تعهدات خود عمل نخواهند کرد.

محمود عباس روز چهارشنبه (۸ مهر / ۳۰ سپتامبر) در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک اسرائیل را به نقض مکرر و دائمی قرارداد صلح اسلو متهم کرد. این قرارداد در سال ۱۹۹۳ میان دو طرف بسته شد.

عباس اعلام کرد: «تا زمانی​که اسرائیل به شهرک‌سازی خود ادامه دهد و زندانیان فلسطینی را آزاد نکند، فلسطینی​ها نیز دیگر به تعهدات خود (در توافقنامه صلح اسلو) عمل نخواهند کرد.»

رهبر تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه خطاب به کشورهای عضو سازمان ملل ابراز داشت که فلسطین استحقاق آن را دارد که به عضو کامل در این سازمان بدل شود. فلسطین عضو ناظر سازمان ملل است. روز چهارشنبه پرچم فلسطین برای نخستین بار در فضای بیرونی ساختمان سازمان ملل متحد به اهتزاز درآمد.

درگیری‌ها بین اسرائیل و فلسطینی​ها همیشه به رغم توافق‌نامه‌های امضا شده، ادامه داشته است. به نوشته تارنمای "اشپیگل آنلاین" در تازه​ترین درگیری​ها نیروی هوایی اسرائیل در شامگاه سه​شنبه (۷ مهر / ۲۹ سپتامبر) به چند هدف در نوار غزه حمله کرد. ارتش اسرائیل اعلام کرد که این حملات علیه چهار "سازمان تروریستی" انجام گرفته است که حملات موشکی از نوار غزه علیه اسرائیل ترتیب دادند. منابع امنیتی فلسطین نیز گفتند حملات اسرائیل علیه اردوگاه​های گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس بوده است.

واکنش اسرائیل به سخنان محمود عباس

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در واکنش به سخنان محمود عباس بلافاصله بیانیه​ای صادر کرد و عباس را "به تشویق ناآرامی در خاورمیانه" متهم کرد. در این بیانیه آمده است "سخنان محمود عباس دروغ و مشوق فاجعه و مصیبت در خاورمیانه" است. نخست وزیر اسرائیل از محمود عباس خواست "مسئولانه" رفتار کند و هر چه زودتر بدون قید و شرط به مذاکره مستقیم با اسرائیل باز گردد.

در ادامه بیانیه دفتر نخست وزیر اسرائیل همچنین آمده است :«این حقیقت که محمود عباس بارها این پیشنهاد را رد کرده، خود بهترین شاهد بر این واقعیت است که وی قصد ندارد به توافق صلح برسد.»

به نوشته "اشپیگل آنلاین" مدتهاست که توافقنامه صلح اسلو که بر اساس آن بایستی صلح بین فلسطینی​ها و اسرائیل برقرار می​شد دیگر عملا به شکست انجامیده است.

قرارداد صلح اسلو نخستین موافقتنامه مستقیم حکومت اسرائیل و سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) بود که در سال ۱۹۹۳ به امضای دو طرف رسید. بر اساس این قرارداد پیش​بینی شده بود که دو طرف ظرف ۵ سال به توافقی جامع برسند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter