English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

واکنش معاون کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا در خصوص وضعیت حسین علی‌محمّدی*****

آذوح: معاون کمیته حقوق بشر پارلمان اتحادیه اروپا ضمن محکوم کردن روند بازداشت،شکنجه و صدور احکام قضایی ناعادلانه در خصوص حسین علی‌محمدی زندانی سیاسی تورک آذربایجانی ضمن پیگیری وضعیت ایشان از مجاری مربوطه در خصوص طرح مساله وی در دیدارهای مستقیم خویش با مقامات ایرانی نیز قول مساعد داد.

سه شنبه ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۵در خلال تجمعی که برای گرامی داشت مرگ شاهرخ زمانی فعال کارگری شناخته شده که در شهر بروکسل بلژیک و در محل پارلمان اتحادیه اروپا ترتیب داده شده بود گزارشی از وضعیت برخی از زندانیان سیاسی محبوس گزارشی قرائت شد.

نقی محمودی وکیل سابق دادگستری و فعال حقوق بشر ضمن سخنرانی در خصوص وضعیت حقوق بشر در ایران به ارائه گزارشی جداگانه ای در خصوص مرگ شاهرخ زمانی و وضعیت محمد جراحی از فعالین کارگری محبوس در ایران به بیان گزارشی در خصوص روند ناعادلانه رسیدگی به پرونده حسین علی محمدی و صدور احکام سنگین و غیر قانونی پیرو پرونده سازیهای نهادهای امنیتی ایران در خصوص این فعال مدنی تورک آذربایجانی پرداخته است.

خانم "باربارا لوخ بیِلر" معاون کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا با حضور در این تجمع ضمن محکوم کردن اقدامات ضد حقوق بشری حکومت ایران، قول مساعد در خصوص پیگیری پرونده حسین علی محمدی و دیگر زندانیان سیاسی-عقیدتی در بند طی ملاقات با مسئولین ایرانی داد.

ضمناً در این جلسه خانم "دورانت ایزابللا" نماینده مجلس بلژیک و معاون سابق اتحادیه اروپا نیز حضور داشته اند که ایشان نیز ضمن محکوم کردن اقدامات خلاف موازین حقوق بشر در خصوص زندانیان سیاسی ایران از جمله علی‌محمدی ابراز امیدواری کردند پیگیریهای دیپلوماتیک با طرفهای ایرانی منجر به بهبود وضعیت این فعالین در بند شود.

حسین علی‌محمّدی‌الوار و سیّدطه کرمانی دو فعال مدنی تورک آذربایجانی هستند که طی احکامی از سوی دادگاه انقلاب تبریز هرکدام مجموعا به 13 سال حبس تعزیری محکوم شده اند.

سازمان عف بین الملل جولای امسال ضمن انتشار بیانیه ای حکم 10 سال زندان برای طه کرمانی و حسین علی محمدی را نقض حقوق بشر دانسته و خواستار آزادی هر چه سریعتر حسین علی محمدی شده بود.

حسین علی‌محمدی هم اکنون در زندان مرکزی تبریز و محروم از حقوق اولیه زندانی از جمله عدم رعایت اصل تفکیک جرائم بسر میبرد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter