English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

مجلس نمایندگان طرح لغو تحریم ایران به شرط پرداخت غرامت به قربانیان تروریسم را تصویب کرد

آذوح: به رغم روبرو بودن با تهدید وتوی باراک اوباما رئیس جمهوری دموکرات ایالات متحده، مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را به منظور توقف توافق اتمی وین و لغو تحریم‌های ایران تصویب کرد، مبنی بر آن که پیش از اجرای توافق، تهران غرامت‌های تعیین شده در حکم دادگاه‌های فدرال آمریکا را به قربانیان اعمال تروریستی حمایت شده از سوی ایران را پرداخت کند.

کاخ سفید پیشتر در روز چهارشنبه اعلام کرده بود که باراک اوباما رئیس جمهوری دموکرات ایالات متحده هر لایحه‌ای که از اجرای موفقیت آمیز توافق هسته‌ای ۲۳ تیر ماه با ایران ممانعت کند، را وتو خواهد کرد.

پاتریک میهان نماینده جمهوریخواه و پیشنهادکننده این طرح در جلسه روز پنجشنبه مجلس نمایندگان گفت، پرسش اساسی آن است که آیا باید تحریم‌ها پیش از آن که تهران غرامت قربانیان تروریسم خودرا پرداخت کند، لغو شوند با خیر؛ و در ادامه افزود "وقتی صحبت از تروریسم می‌کنیم، در مورد ترورها با حمایت ایران صحبت می‌کنیم. بمب‌گذاری و حملات در طول زمان، از پاریس تا اورشلیم، از نیویورک تا بیروت و شرق آفریقا، و تا بوئنوس آیرس."

وی افزود، تهران تا وقتی غرامت قربانیان تروریسم را پرداخت نکرده، نباید حتی یک سنت هم دریافت کند.

الیوت انگل نماینده ارشد دموکرات که با توافق هسته‌ای با ایران مخالفت کرده است، روز پنجشنبه در مخالفت با این طرح استدلال کرد که غرامت حدود ۴۳ میلیارد دلار است، ولی ایران فقط به ۲۰ میلیارد دلار دارایی مسدود شده خود در آمریکا دسترسی دارد و مابقی در بانک‌های اروپایی است.

از این روز آقای انگل اجرای طرح مذکور را عملی ندانست و گفت تنها کسانی که ضرر خواهند دید، خود قربانیان خواهند بود.

این طرح با همت سناتورهای جمهوریخواه مارک کرک و پت تومی در سنا پیشنهاد شد که در ارتباط با حدود ۴۳ میلیارد دلار غرامت تعیین شده در حکم یک دادگاه فدرال آمریکا علیه جمهوری آسلامی ایران است.

سناتور کرک در بیانیه‌ای در همین زمینه گفت "لغو تحریم‌ها پیش از پرداخت غرامت‌های مربوط به تروریسم، ایران و دیگر حامیان تروریسم دولتی را تشویق به ادامه حمله به آمریکایی‌ها می‌کند."

دولت و همچنین قانونگذاران دموکرات آمریکا به طور مکرر گفته‌اند که توافق جامع هسته‌ای قدرت‌های جهانی با ایران، تنها بر محدود کردن برنامه هسته‌ای تهران تمرکز دارد.

در همین حال، تد کروز سناتور جمهوریخواه و مخالفت سرسخت حکومت ایران و توافق هسته‌ای اخیر با آن کشور، می‌خواهد وزارت خارجه آمریکا سپاه پاسداران ایران را در فهرست سازمان‌های تروریستی جای دهد.

وی طرحی را در این زمینه به کنگره پیشنهاد کرده است که جان کری وزیر خارجه و جیمز کلاپر مدیر اطلاعات ملی آمریکا را ملزم به تسلیم گزارشی به کنگره می‌کند، مبنی بر این که آیا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واجد شرایط گنجانده شدن در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی هست یا نه.

سناتور کروز در این طرح، ضمن توصیف سپاه پاسداران به عنوان حامی عمده تروریسم اسلامی افراطی در سراسر جهان می‌گوید شاخه‌های سپاه پاسداران تحت فرمان مستقیم آیت‌الله علی خامنه‌ای، هزاران آمریکایی را به قتل رسانده، به متحدان ما بویژه اسراییل حمله کرده، و حمایت مالی به گروه‌های تروریستی مانند حزب الله و حماس فراهم کرده است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter