English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

ضرب الاجل ۴۸ ساعته العبادی به مالکی برای تخلیه دفاتر در اختیارش

آذوح: حیدر العبادی نخست وزیر عراق از نوری مالکی، نخست وزیر پیشین و معاون برکنار شده نخست وزیر عراق، خواست تا پایگاه‌ها و دفاتر ویژه این دو پست را تخلیه کند.

منابع آگاه به شبکه «العربیه» گفتند که دفتر العبادی در این باره نامه‌ای رسمی به مالکی نوشت که در آن خواستار تخلیه دفاتری شد که همچنان آن‌ها در اشغال دارد. در این نامه به مالکی ۴۸ ساعت زمان داده شده تا دفاتر را به طرف‌های مسئول تحویل دهد.

العبادی حدود دو ماه پیش طرحی اصلاحی به پارلمان ارائه داد که هدف از آن مبارزه با فساد و کاهش هزینه‌های حکومت است؛ به ویژه این‌که مناطق وسیعی از عراق از هفته پیش شاهد اعتراض‌های گسترده علیه فساد و نبود خدمات عمومی بود.

طرح العبادی شامل لغو بخشی از سمت‌های برجسته حکومتی، سهم بندی‌های حزبی و مذهبی در پست‌های عالیرتبه، پاداش‌های استثنایی به مسئولان و از سرگیری تحقیقات در فساد است.

سه معاونت رئیس جمهوری و سه معاونت نخست وزیری از جمله پست‌هایی بود که لغو شدند. در عراق رئیس جمهوری سه معاون داشت که دو تن از آن‌ها شیعه و یک نفر سنی بودند. نخست وزیر هم سه معاون سنی، شیعه و کُرد داشت.

نوری المالکی نخست وزیر پیشین عراق که دولتش به فسادهای گسترده متهم بود، یکی از معاونان رئیس جمهوری بود. او با اصلاحات العبادی مخالفت کرده و نسبت به «نفوذ صاحبان منافع سیاسی» به تظاهرات معترضان، هشدار داده است.

العبادی در طرح اصلاحی که به پارلمان عراق ارائه داده بود، خواستارار تشکیل هئتی قضات کارشناس و مشهور به پاکدامنی برای تحقیق در پرونده های فساد و محاکمه متهمان در این پرونده‌ها شد. او همچنین خواهان بازگشایی پرونده های گذشته و کنونی فساد زیر نظر کمیته عالی مبارزه با فساد شد.

در طرح نخست وزیر عراق بر «کاهش فراگیر و فوری شمار محافظان تمام مسئولان در کشور از جمله روسای سه گانه، وزرا، نمایندگان، پست های ویژه، مدیران کل، استانداران، اعضای شوراهای اداری استان ها و هرکس در سطح آن‌ها است» تاکید شده به گونه ای که افراد بی کار شده «در اختیار وزارتخانه های دفاع و کشور قرار می گیرند تا به منظور عمل کردن به وظایفشان در دفاع از وطن و حمایت از شهروندان آموزش ببینند.»

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter