English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

اپوزیسیون سوریه: جنگنده‌های روسیه چهار بیمارستان را بمباران کردند

آذوح: اپوزیسیون سوریه، روسیه را متهم کرده است که در حملات هوایی خود بیمارستان‌هایی را هدف قرار می‌دهد که به غیر نظامیان، خدمات درمانی ارائه می‌دهد.

«ائتلاف ملی نیروهای انقلاب و اپوزیسیون سوریه» در نامه‌ای از اتحادیه عرب خواست جلسه‌ای فوری در سطح وزرای امور خارجه برای بحث بر سر «تجاوز روسیه بر مردم سوریه و اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با این تجاوز» تشکیل دهد.

در نامه‌ای که خالد خوجه رئیس ائتلاف اپوزیسیون سوریه به نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب نوشته، آمده است: «اشغال و دخالت علنی روسیه در سوریه، نقض قطعنامه‌های شورای امنیت، مجمع عمومی سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب و بیانیه‌های ژنو به شمار می‌آید.»

این نامه افزوده است که دخالت روسیه «تمام تلاش‌ها برای راه حل سیاسی در سوریه را به بنبست می‌کشاند و امنیت و صلح بین‌المللی را به خطر می‌اندازد. همچنین امنیت ملی عربی را که حمایت از آن یکی از مهمترین اهداف اتحادیه عرب است، تهدید می‌کند.»

ائتلاف با محکومیت «تجاوز آشکار سوریه علیه مردم سوریه» خواستار «خروج همه شبه‌نظامیان خارجی از سوریه و اتخاذ اقدام‌های لازم برای حمایت از غیر نظامیان به عنوان گامی ضروری برای هر روند سیاسی منتهی به آغاز مرحله انتقالی در سوریه» شد.

از سویی جواد ابو حطب عضو ائتلاف ملی اپوزیسیون سوریه گفت که حملات هوایی روسیه در دو روز گذشته، بیمارستان‌هایی را هدف قرار داد که به غیر نظامیان، خدمات پزشکی ارائه می‌دهند؛ مساله‌ای که باعث شد کادرهای پزشکی در مناطق هدف حمله، همه بیمارستان‌ها را به خاطر ترس از تکرار حملات، تخلیه کنند.

ابو حطب که جراح قلب فعال داخل سوریه است گفت: «جنگنده‌های روسیه پنجشنبه محوطه بیمارستان الیمضیه و همچنین بیمارستان اللطامنه در حماه را به طور مستقیم بمباران کردند.»

او ادامه داد که بیمارستان‌های «برناص» و «الاخلاص» که تنها بیمارستان‌های ویژه کودکان و خدمات مامایی در شمال سوریه هستند نیز هدف حملات هوایی روسیه قرار گرفتند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter