English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

اعتراف رئیس ستاد احیای دریاچه اورمیه: هیچ گونه ارتباطی بین چاه‌های کشاورزی و خشک شدن اورموگولو وجود ندارد*****

آذوح: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی کریم مهری در مصاحبه با خبرنگاران به موردی اشاره کرد که تاکنون از سوی مقامات رسمی بایکوت می گردید.

به گزارش آذوح در چندین سال گذشته تعدادی از فعالین آذربایجانی به دفعات اظهار کرده بودند که خشک شدن اورموگولو ربطی به چاههای کشاورزی منطقه نداشته و طرح این موضوع از سوی رژیم ایران تنها برای سرپوش گذاشتن بر عمدی بودن خشکاندن اورموگولو توسط سدسازیهای گسترده است.

اما رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی این بار پرده از واقعیتها برداشته است.

مهری اظهار داشت: همانگونه که خود دکتر کلانتری، رئیس ستاد اجرای دریاچه ارومیه هفته گذشته اعلام کردند، طبق مطالعات زمین شناسی دانشگاه‌های مختلف کشور، هیچ گونه ارتباطی بین چاه‌های کشاورزی و دریاچه وجود ندارد مگر اینکه این چاه‌ها در مسیل رودخانه‌های منتهی به دریاچه قرار گیرند و در استان ما به غیر از آجی‌چای رودخانه دیگری وجود ندارد که منتهی به دریاچه باشد؛ پس نباید تناقض‌گویی کنیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های ستاد احیاء و سازمان توسعه منابع آبی با احداث سد قلعه‌چایی حدودا 10 میلیون متر مکعب آب باید روانه دریاچه شود که مدل سازی‌ها نشان می‌دهد، مسیر رودخانه منتهی به دریاچه به هیچ وجه به انتها نمی‌رسد.

وی تصریح کرد: نتیجه اجرایی کردن آبیاری تحت فشار و یا روش‌های نوین آبیاری در کوتاه مدت هیچگونه تاثیری در سهم آورد دریاچه ارومیه نمی‌تواند داشته باشد بلکه با تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی در دراز مدت اثرات خود را نشان خواهد داد.

آذوح

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter