English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

تجمع سکوت معلمان در شهرهای مختلف ایران

آذوح: به دنبال فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، معلمان در چند شهر "تجمع سکوت" برگزار کردند.

وبسایت حقوق معلم و کارگر روز پنج شنبه شانزدهم مهر ماه گزارش داد که در استان‌هایی مانند تهران، البرز، کردستان، کرمانشاه، همدان، مازندران و خوزستان، معلمان با در دست داشتن پلاکاردهایی ضمن گرامیداشت روز جهانی معلم، به نقض حقوق معلمان ایرانی اعتراض کردند.

در قطعنامه این تجمع رفتار قوه قضاییه با معلمان کشور "بی‌بدیل" در دنیا توصیف شده است: "تقریبا جایی در جهان نمی‌توان یافت که افرادی را که به مدنی‌ترین شیوه ممکن اعتراض صنفی خود را اعلام می‌کنند، با برچسب اتهامات امنیتی بازداشت کنند و زندان‌های طویل‌المدت برای آنها صادر نمایند."

دولت و مجلس نیز مورد انتقاد شدید شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان قرار گرفته‌اند.

در این قطعنامه همچنین خواسته‌های معلمان ایران در ده بند فهرست شده است که "حذف فضای امنیتی از آموزش و پرورش کشور" و " آزادی هرچه سریعتر فعالان صنفی" و "حق تحصیل رایگان طبق اصل سی قانون اساسی و توقف خصوصی‌سازی مدارس" از آن جمله است.

وبسایت حقوق معلم و کارگر همچنین عکس‌هایی از تجمع معلمان منتشر کرده و گزارش داده که بیش از ۷۰۰ معلم در کرمانشاه، ۲۵۰ معلم در سقز و ۴۰۰ معلم در همدان در تجمع سکوت حضور داشته‌اند. ضمن این که حضور نیروهای امنیتی محسوس بوده است.

دور جدید بازداشت فعالان صنفی معلمان، از تیر ماه امسال آغاز شد. وزارت اطلاعات ابتدا اسماعیل عبدی دبیرکل کانون صنفی معلمان را بازداشت کرد. بعد از مدتی هم محمود بهشتی لنگرودی، سخنگوی کانون بازداشت شد. آقای بهشتی به تازگی در اعتراض به وضعیت خود در زندان اعتصاب غذا کرد و سلامت او با خطر جدی مواجه شد.

در حال حاضر چندین فعال صنفی معلمان در بازداشت هستند و رسول بداقی، مدتهاست با محکومیت زندان، در اوین به سر می‌برد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter