English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

اصابت موشک روسیه به حوالی تکاب (تیکان تپه)؛ شکسته شدن بیشتر شیشه‌ها، تلف شدن چند راس دام و زخمی شدن اعدادی از اهالی+ تصاویر

آذوح: خبرگزاری‌های بین‌المللی روز پنجشنبه ۱۶ مهر به نقل از دو مقام ایالات متحده اعلام کردند که چهار فروند از موشک‌های شلیک شده روسیه به سمت اهدافی در سوریه، دچار انحراف شده و در خاک ایران سقوط کرده‌اند.

خبرگزاری فرانسه، رویترز، و آسوشیتدپرس در گزارش‌های جداگانه‌ای این خبر را به نقل از دو مقام ارشد دفاعی آمریکا مخابره کرده‌اند که خواسته‌اند نام‌شان افشا نشود.

شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز نیز پیشتر گزارش کرده بود که موشک‌های کروز «کالیبر» برای نخستین بار از رزم‌ناوهای روسی در دریای خزر شلیک شده بودند.

هنوز گزارشی درباره تلفات یا خسارات احتمالی ناشی از سقوط این موشک‌ها در ایران منتشر نشده است.

وزارت دفاع روسیه این خبر را تکذیب کرده و گفته که موشک‌های پرتاب شده در سوریه به هدف اصابت کرده‌اند. رسانه‌ها و مقام‌های ایران هنوز به این گزارش واکنش نشان نداده‌اند.

با این حال، یک سایت محلی در تکاب واقع در جنوب آذربایجان غربی روز پنجشنبه از سقوط یک شی پرنده نا‌شناس در روستایی به نام «قزقاپان» خبر داده است.

سایت «تخت نیوز» می‌گوید: «صبح چهارشنبه حوالی ساعت شش صبح یک شی پرنده نا‌شناس در ۱۵۰ متری محدوده شرقی روستای قزقاپان در شهرستان تکاب سقوط کرد».

به گزارش این سایت محلی، «صدای انفجار در حدی بود که باعث شکسته شدن بیشتر شیشه‌های منازل اهالی و تلف شدن چند راس دام و زخمی شدن دو نفر شد».

تخت نیوز افزوده است: «پس از این حادثه نیروهای امنیتی سریعا در محل حضور یافته و قطعات باقی مانده را جهت بررسی بهتر با خود بردند... قطعات ریزی از این پرنده نا‌شناس هنوز درمحل باقی مانده و برخی از افراد به عنوان یادگاری آن را با خود می‌برند».

ایرج ثقفی، فرماندار شهر تکاب، نیز روز چهارشنبه این خبر را تایید کرده بود ولی گفته بود که ماهیت این شئی ناشناس هنوز معلوم نیست.

روستای قزقاپان در ۳۵ کیلومتری شهر تکاب است.

سایت خبری «گولان سقز» نیز در گزارشی از سقوط یک شی نا‌شناس در روستای طومار قمیش سقز خبر داده است. این سایت می‌گوید که حادثه یاد شده خسارت جانی در بر نداشت و قطعات این پهباد جهت بررسی و شناسایی بیشتر توسط نیروهای امنیتی به سپاه شهرستان سقز انتقال داده شد.

یک منبع دفاعی آمریکا گفته است که موشک‌های کروز روسیه برای اصابت به مواضع مخالفان بشار اسد در سوریه از فراز ایران عبور کردند.

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که ناوهای جنگی این کشور در دریای خزر ۲۶ موشک به سمت ۱۱ هدف در شمال و شمال غرب سوریه شلیک کرده‌اند.

روسیه می‌گوید که هدف از عملیات نظامی در سوریه، کمک به بشار اسد، رییس جمهوری این کشور، برای مقابله با گروه خلافت اسلامی است، اما مخالفان حکومت دمشق و دولت آمریکا می‌گویند که این حملات بیشتر متوجه اپوزیسیون میانه‌رو مورد حمایت غرب است.

جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، روز چهارشنبه ۱۵ مهر گفت: «۹۰ درصد حملاتی که تاکنون شاهد آن بودیم، علیه داعش یا تروریست‌های وابسته به القاعده نبود».

او افزود: «این حملات تا حدود زیادی مخالفانی را هدف قرار می‌دهد که خواهان آینده‌ای بهتر برای سوریه هستند و نمی‌خواهند نظام اسد در قدرت باقی بماند»

ساعتی بعد از اعلام خبر سقوط برخی موشک‌های شلیک شده روسیه به مقصد سوریه در ایران، روسیه با رد این خبر اعلام کرد همه موشک‌های شلیک شده به هدف‌های‌شان در سوریه اصابت کرده‌اند.

ایگور کوناشنکف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: "هر چقدر حمله موشکی دقیق دیروز به تاسیسات دولت اسلامی در سوریه برای همکاران ما در پنتاگون و لانگلی ناراحت کننده و غیر منتظره بوده باشد، حقیقت این است که همه موشک های پرتاب شده از کشتی های ما به تمامی اهداف برخورد کرد."

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter