English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

آیا حادثه منا در مکه با مرگ سه مقام نظامی از سوریه ,ایران, حزب‌الله، و دو مقام نظامی دیگر ایران ارتباطی دارد ؟

به تاریخ ۱۱٫۱۰٫۲۰۱۵ من در مطلبی تحت عنوان “آیا ارتباطی بین کشته شدن سرتیپ همدانی در سوریه و حادثه منا در مکه وجود دارد ؟بررسی یک فرضیه ” از حمله نوشتم که : ” پس از اعلام اسامی زائران ایرانی مفقود شده در حادثه مرگبار منا مشخص شد که از جمله ، ۲ خبرنگار شبکه خبر و  چند چهره سیاسی ایران در میان این مفقودین بودند.

از جمله افرادی مانند:

سید حمیدرضا میرزاده خبرنگار شبکه خبر

سید حمیدرضا حسینی خبرنگار شبکه خبر

غضنفر رکن‌آبادی سفیر سابق ایران در لبنان ( البته به نوشته سایت های رژیم در میان مفقودین این حادثه, چند کارمند عالیرتبه وزارت امور خارجه وجود داشته اند.)

علی اصغر فولادگر کارشناس مسائل خاورمیانه

این افراد همه عضو کاروان بعثه رهبری بودند .

علاوه بر این مرجان نازقلیچی فرماندار بندرترکمن که نامش در بین مفقودین بود و از همه اینها مهمتر (به نوشته سایت های رژیم)  وجود ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﻫﺎﻥ ﺭﺩﻩ ﺑﺎﻻﻯ ﺳﭙﺎﻩ  ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﻛﺸﺘﻪ ﺷﺪﮔﺎﻥ ﻭ ﻣﻔﻘﻮﺩﺍﻥ بود.

 ﻋﻠﯽﺍﮐﺒﺮ ﻭﻻﯾﺘﯽ ، ﻣﺸﺎﻭﺭ ﺑﯿﻦﺍﻟﻤﻠﻞ ﺭﻫﺒﺮ حمهوری اسلامی گفته بود ﭼﻮﻥ ﺩﺭ ﺣﺎﺩﺛﻪ « ﺭﻣﯽ ﺟﻤﺮﺍﺕ » ، ﺑﺮﺧﻰ ﺍﺯ « ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺭﺩﻩ ﺑﺎﻻﯼ » ﺟﻤﻬﻮﺭﯼ ﺍﺳﻼﻣﯽ ، ﻛﺸﺘﻪ ﻭ ﻣﻔﻘﻮﺩ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ ، ﻟﺬﺍ ﺍﻳﻦ ﺣﺎﺩﺛﻪ « ﻇﻦﺑﺮﺍﻧﮕﯿﺰ » ﺍﺳﺖ .

خبر مفقود شدن چهره های مهم سیاسی و مفقود شدن و کشته شدن برخی از فرماندهان نظامی رده بالای سپاه در مکه و همینطور قاعدتا حضور نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ( که رژیم به دلایلی امنیتی اسامی آنها را اعلام نخواهد کرد ) در بین مفقودین و کشته شده ها وقتی اهمیت بیشتری پیدا می کند که درست ۲ هفته بعد از آن در روز ۵شنبه ۸ سپتامبر ۲۰۱۵ خبر کشته شدن سرتیپ همدانی که یکی از چهره‌های کلیدی جنایتکار سپاه پاسداران و نزدیک به رهبر حکومت جمهوری اسلامی در سوریه بود که در یک کمین کشته شد ……بنابراین آنچه که محتمل است وجود ارتباط بین این دو حادثه است . در واقع بعید نیست که سرتیب همدانی در یک کمین اتفاقی و کور نیفتاده باشد و کمین در همین رابطه با برنامه قبلی و اشراف اطلاعاتی ایجاد شده باشد که این درز اطلاعاتی از مفقود شده ها در منا بدست آمده باشد.نگاهی به سوابق سرتیپ همدانی نشان می دهد که تا چه اندازه این مهره سرکوبگر اهمیت داشته است.

سرتیپ همدانی ارشد‌ترین نظامی جمهوری اسلامی ایران است که تاکنون در عملیات برون مرزی کشته می‌شود.”

اینک ۵ روز پس از کشته شدن سردار همدانی، دو مقام عالی رتبه نظامی دیگر سپاه پاسداران نیز جان خود را در سوریه از دست دادند .

ساعاتی بعد اعلام شد: حسن حسین الحاج (ابومحمد الاقلیم، الحاج ماهر)، فرمانده ارشد حزب‌الله لبنان در سوریه کشته شده‌است. از نحوه کشته شدن وی نیز هیچ اطلاعی داده نشده است.

تقریباً هم‌زمان با کشته شدن سردار همدانی، ژنرال شفیق فیاض (ابوعلاء) ‌ از نزدیکان حافظ اسد و از چهره‌های شاخص نزدیک به بشار اسد فوت کرد. علت مرگ ژنرال فیاض کهولت و بیماری ذکر شده ولی روزنامه القبس کویت نظر دیگری ابراز کرده است، القبس در خبری نوشته است که فیاض در سانحه رانندگی کشته شده است اما از محل فوت او ابراز بی‌اطلاعی نموده است، القبس خبر سردار همدانی و ژنرال شفیق فیاض را ذیل یک تیتر کار کرده و نوشته که برخی مرگ شفیق فیاض را مشکوک می‌دانند.

امروز خبر کشته شدن دو تن دیگر از فرماندهان سپاه با درجه سرداری در سوریه منتشر شد. «فرشاد حسونی‌زاده»، فرمانده  «تیپ صابرین» سپاه و «حمید مختاربند» معروف به “ابوزهرا” مسئول ستاد تیپ یکم حجت اهواز.

آیا سه حادثه فوق، ‌ یعنی مرگ سه مقام نظامی از سوریه و ایران و حزب‌الله، در فاصله زمانی حدود ۴۰ ساعت و کشته شدن دو مقام عالی رتبه نظامی دیگر ایران، عادی بنظر می‌رسد؟

آنگاه که خبر کشته شدن سرتیپ همدانی را شنیدم با توجه به وقایع منا در مکه احتمال ارتباط بین این ۲ حادثه را به عنوان یک فرضیه مطرح کردم و اینبار با شنیدن خبر مرگ ۳ مقام نظامی از سوریه و ایران و حزب‌الله، در فاصله زمانی حدود ۴۰ ساعت و کشته شدن دو مقام عالی رتبه نظامی دیگر ایران که یکی از آنها «فرشاد حسونی‌زاده»، فرمانده  «تیپ صابرین» سپاه پاسداران است (که تیپ صابرین حتی از سپاه قدس هم کارآزموده تر هستند) بر این باورم که همه این موارد با اتفاق منا در مکه می توانند مرتبط باشند و فرضیه مطرح شده را تقویت می کند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter