English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

چرا فارسی می نویسیم؟- اوجالان ساوالان

در این مقاله مجبورم برای تنویر افکار و اذهان موضوعی را توضیح بدهم که به نظرم لازم است. موضوع این بحث که چرا ما فرزندان مبارز ملت تورک آزربایجان و فعالان حرکت ملی آزربایجان به جای زبان قدرتمند مادری خودمان، تورکی، به فارسی می نویسم، موضوع مهمی است و نیاز به بحث مفصل دارد و خود یک مقاله مثل همین مقاله است. جالب ترین جالبها این که عده ای از به ظاهر فعالان حرکت ملی که در اصل نفوذی پان ایرانیسم (از هر طیف و گرایش سیاسی مذهبی، کمونیست و ...) به حرکت هستند همین امر فارسی نویسی امثال مرا دستاویزی برای کوبیدن فعالان صادق حرکت همچون من می کنند! و می نویسند اگر تورکی و فعال حرکت ملی، چرا به زبان مادری نمی نویسی؟! در این جا برای روشن شدن مطلب ماجرایی که همین اواخر بین من و یک فعال پرآوازه حرکت ملی آزربایجان اتفاق افتاد ذکر می کنیم:

ماجرای من و یکی از فعالان کمونیست قابل احترام حرکت ملی که دربارۀ تروریسم کورد هم نظر نیستیم

ایراد عجیبی که دوست عزیزمان، که خود فعال حرکت ملی با گرایش کمونیستی است، بر من گرفته این است: چرا در ایمیل با من به فارسی می نویسی؟ چرا تورکی نمی نویسی؟ تذکر می دهم که ایشان خود در ایمیل اولشان به فارسی نوشته بودند و من هم طبیعتاً به فارسی جوابشان را دادم. اما ایراد گرفت که ما هر دو فعال حرکت ملی هستیم پس چرا فارسی می نویسی؟! آیا نیت ایشان این بود که از من مچ گیری کند که آره! فهمیدم! دیدید این فعال حرکت ملی نیست و نفوذی است چون با من تورک به فارسی می نویسد!!! و در اصل این نوعی فرار به جلو و تکنیک ژورنالیستی است که در پیچاندن شخص و مچ گیری هستند. برنامه این است: با فرض این که این شخص نفوذی و از عوامل رژیم جمهوری اسلامی ایران است، اول به زبان فارسی برایش ایمیل کنیم و وقتی به فارسی جواب داد، چنین استدلال کنیم که آهان! فهمیدیم! چون تو سرکوبگر رژیم و عامل اطلاعات جمهوری اسلامی ایران هستی، پس تو را لایق زبان تورکی ندانستم و به فارسی برایت نوشتم تا تو هم فارسی جوابم را بدهی و من این کشف مشعشع را بکنم که آهان! دیدید این فعال حرکت ملی- دموکراتیک آزربایجان نیست؟! دیدید فارسی ایمیل می کند؟!!!

البته ایمیل آخر من را که تماما به تورکی بود، این فعال محترم حرکت ملی در وبلاگش آن را نزده است و چون ایمیلهای رد و بدل شده بین من و خوش را متأسفانه به قصد تنقید از من منتشر کرده است و آن را متأسفانه درج نکرده است پس من مجبور شدم آن را همین جا درج کنم تا آزادی درج و تضارب آرا که ویژگی ممتاز حرکت ملی آزربایجان است، خدشه دار نشود:

 " ائله سانماییز کی من تورکی یازیب یارادماغا بیلیمیم یوخدور یا المیدن گلمه ییر قارداش. ائله یه بیله رم بیر تورک اوزمانی اولاراق اوخوللاردا دا درس وئرم. اگر سیز منیم یازیلارمی او جومله دن ایران یا ارن کیتابیمی اوخوسایدینیز بیلردینیز کی من ده اسماعیل هادی کیمی، اسماعیل جعفرزاده کیمی، حسن اوموداوغلو کیمی و سایرلار کیمی بیر اوزمانام. هر حالدا منلن سنین بو چئشیتلی دوشونجه لریم دوغال دیر. اول گرک بیله سینیز کی من هئچ واخت مانقورتلاردان و جمهوری اسلامی نین پانفارس و پان ایرانیست قوللاریندان حیمایت ائدمه میشم و ائدمه یه جه یم. آمما بوردا بیر سؤز وار ایندی کی من بونو یازیرام منیم بالام سلماسدا سربازچیلیق خیدمتی ائله ییر و هر آن ممکن دور بیر کورد اونو اوزاقدان قیزیل گلوله یه دره و اؤلدوره. منیم بیر خالام نوه سی ده او دا اورمودا بئله بیر خطرین قارشیسیندادیر. سن اؤزون اوتوربسان ایراندان قیراق بویورق بویورورسان. سنه راحت دیر مطلق باخماق. نه بیلیرسن او ارتشین و پاسدارلارین ایچینده آزربایجانین میللتینه جان یاندیران یوخ دور؟ بو مجاهد خلق لر کیمی "مطلق" باخیشلارینزی ییغیشدیرن گئتسین قارداش. کوردلر اگر مریوان دان اوتایدا قالیب اؤز تورپاغلارینا ییه دورسایدیلار بیزیم اونلارلان هئچ بیر ایشیمیز یوخ ایدی. آمما ایندی کی اورمو سلماس خوی ماراغا و حتی تبریزه ییه لنمک فیکیرنده دیرلر و اونو آچیق آیدین دیله و یازییا و پروپاگاندایا گتیریرلر بیزیم دوشمنیمیزدیرلر. استثنا و تعارف دا یوخوموزدور حتی جنابوزه. کوردپرستلیک سیزین کیمی دیرلی یازارلارمیزی میللتیمیزین الیندن آلار قارداش پس من سنی ایسته مک نیتنیه بونلاری یازیرام. سن حیف سن والله حیف سن. سنین کیمی دوشونجه لی یازاری بو آزربایجان هاوایی اله گتیرمه ییب کی هاوایی دان الدن وئره. بیر آز دوشون. بیزیم میللتیمیز بو کوردلردن چوخ یارا گؤروب سجاد تختی منیم فامیلیم دیر خبرلرده اوخودون تروریست کوردلر اونو اؤلدوردولر گئددی. من ائله دوشونورم و یازلاریندا اونو گؤستریر کی هنوز 30 ایل بوندان قاباغین دوشونجه لرنیده سن. بیر آز مطالعه ائله فیس بوکون یازیلارین اوخو. اوضاع چوخ دییشیلیب بو کوردلر بیزیم تورپاق و جان دوشمنلریمیزدیرلر. حیف دیر سنی تخریب ائده بو جاوانلاریمیز سنه اوغورلار."

اگر این آقا در ادعاهایش و پز دموکراسی دادنش صادق است چرا این جواب نهایی مرا در وبلاگش درج نکرده است؟ آیا اینها جز کم لطفی در حرکت ملی نیست؟ در ضمن هدف من از نوشتن مقالاتم در ضدیت با "تروریسم ضد تورک و ضد عرب تا به دندان مسلح شدۀ پانکورد و پان ارمنی و پان ایرانیستهای ضد تورک و ضد عرب حامی این تروریستها در ایران و خارج از ایران" است و نه ملت عادی کورد و ارمنی و فارس که برادران و خواهران رنج کشیده خود ما هستند. هدف من و امثال من افشاگری و روشنگری چهرۀ پلید استعمار صلیبی ضد تورک است نه کوردستیزی، ارمنی ستیزی و فارس ستیزی. کما این که ما با برادران کورد و ارمنی و فارس خودمان در تبریز و اردبیل و زنگان و دیگر نقاط آزربایجان جنوبی در کمال مسالمت زندگی می کنیم. من به این فعال محرتم حرکت ملی گوشزد می کنم که اگر این افشاگری و روشنگری من شما را می آزارد باید به جست و جوی علتش در مغز خودت و در اعتقاداتت باشی نه این که با افکار ضد نژادپرستی من و امثال من به بهانه درست نبودن جامعه آماری و امثال این بهانه ها مخالفت کنی. و حال که مخالفت می کنی، این هم جواب من به تورکی:

"یاخشی اوغلان! سن اؤنجه فارسجا یازدین من ده فارسجا سنه یانیت (جواب) وئردیم. تورکجه یازسایدینسا من ده سنه تورکجه یانیت وئرردیم! سنین اویونون بودورسا کی منی دولاشدیریب یاهالداسان، بو یاخشی ایش دئییل منیم گؤزومون ایشیقی. بو قاباقدان گلمیشلیکلری بوراخ. منیم سنه و سنین کیمی چالیشقانلاریمیزا بؤیوک و درین سایقیم وار آنجاق بیز گرک بیر بیریمیزی ازیب تخریب ائتمه یک".

راستی چرا فارسی می نویسیم؟!

 به طور خلاصه دلیل فارسی نوشتن من و فعالان حرکت مقدّس ملی آزربایجان به زبان تحمیلی- قاتل و استعماری فارسی نه به دلیل عشق و علاقه ما به این زبان نیست بلکه ناچاری و عدم دسترسی به امکان بهتر و زبانی دیگر است. ما فاش و عیان می گوییم در اصل از بن و پایه و بنیاد مخالف رسمی بودن و اجباری و تحمیلی بودن این زبان تاجیکی و دری و افغانی بیگانۀ ضعیف و عقیم و محتاج عربی و تورکی و قاتل زبان تورکی و تمامی زبانهای اصیل غیرفارسی در ایران، به ملت تورک آزربایجان و تمامی ملل غیر فارس ایران هستیم. امّا از سوی دیگر امکان دیگری نداریم. می دانیم که سطح آموزش زبان انگلیسی به ملل ایران پایین تر از نُرم جهانی و بعضا در وضعیت افتضاح است چرا که بنیان و پایۀ زبان آموزی در ایران به اطفال از پیش دبستانی تا بالاترین سطوح دانشگاهی زبان فارسی و این زبان دری افغانی و تاجیکی الاصل وارد شده به ایران کنونی زبانی ناتوان و محتاجِ واژه سازی و درمانده است. "زبانی عقیم" در القا و ابلاغ مفاهیم اساسی علمی علمی- فرهنگی- فنی- سیاسی- اقتصادی- اجتماعی  و غیره به نظر بزرگترین زبان شناس فارس حال حاضر ایران و پدر زبانشناسی نوین ایران ، دکتر محمدرضا باطنی که حرفش بی شک "سند" و حجت است.

  نزدیک به صد سال است (بعد از کودتای 29 اسفند 1299 ه.ش. رضا پالانی توسط استعمار بریتانیا) این زبان، به ناحق، به تنها زبان آموزشی شده است و به تنها زبان ارتباطی ملل ایران با هم توسط استعمار پلید انگلستان و نژادپرستی حاکم بر ایران (پهلوی و جهموری اسلامی) تبدیل شده است. و چون نُرم آموزش زبان فارسی و سطوح یادگیری آن، برخلاف تورکی و انگلیسی و دیگر زبانهای بزرگ جهان مشخص نشده است، یاددادن زبان انگلیسی نیز به نوآموزان در ایران بار ضعف زبان فارسی را می کشد و عقیم است وگرنه اگر زبان انگلیسی یا تورکی (دو زبان اینترنشنال و قدرتمند) در ایران تدریس و تفهیم میشد بی شک به یکی از این دو زبان می نوشتیم.

از دیدگاه دیگر چون در مدارس و دانشگاههای ایران این زبان دری تاجیکی (فارسی تحمیلی) تنها و تنها زبان رسمی تحمیلی است، انسانهای عادی ملت تورک آزربایجان درست به مانند انسانهای عادی دیگر ملل فارس و غیرفارس ایران، از دورۀ پیش دبستانی تا عالیترین سطوح تحصیلات دانشگاهی، فقط و فقط به این زبان تحصیل کرده اند و فقط متون نوشته شده به این زبان را سریعتر و راحت تر می فهمند و ما نیز چون طبق الگوی استراتژیک و روش و رویکرد روشنگرانه و افشاگرانه خودمان در پی نشان دادن ماهیت تاریک، خبیث، کثیف، نژادپرست، ضد تورک، ضد عرب، استعماری، استبدادی، استثماری و پلید نژادپرستی پان ایرانیست و پانفارس حاکم بر ایران در 94 سال اخیر، نه تنها به انسانهای ملت تورک خودمان بلکه به انسانهای تمامی ملل زنده و عزیز ایران بوده و هستیم، بهترین راه را در نوشتن به زبان استعماری فارسی دیده ایم؛ یعنی زبان قاتل را که همواره به عنوان تهدیدی بر موجودیت ما و تمامی ملل غیرفارس ایران است، به فرصتی طلایی برای مبارزه با همان کسانی مبدل کرده ایم که از تحمیل آن هدفی جز نابودی موجودیت و هویت و هستی ملت تورک ما و تمامی ملل غیرفارس ایران ندارند.

این مهمترین نکته است: ما فعالان حرکت ملی آزربایجان جنوبی با ماهیت و جوهره دموکراتیک و آزادیخواهانه و مسالمت آمیز و بشردوستانه و طرفدار اجرای تمامی مفاد حقوق بشر مصوب سازمان ملل، یعنی تمامی مواد مندرج در کنوانسیونهای جهانی از جمله مواد  اعلامیه‌ جهانی حقوق بشر، اعلامیه جهانی حقوق زبانی، کنوانسیون بین المللی حقوق مدنی و سیاسی، کنوانسیون بین المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به نیکی و با تیزهوشی نه تنها در پی تنویر افکار و مغزهای انسانهای ملت تورک خودمان، بلکه تنویر افکار انسانهای تمامی ملل فارس و غیرفارس ایران، یعنی ملل عرب، بلوچ، گیلک، تالش، تات، مازندرانی، لر، لک، لار، کورد و ... هستیم و برای همین از امکان همین زبان استعماری و تحمیلی فارسی در ضربه زدن به تنه و ریشه های خبیث همین استعمار پان ایرانیست صلیبی ضد تورک و ضد تمامی ملل غیرفارس بهترین استفاده ها را می کنیم.

ما نیک می دانیم که در ایران تنها نیستیم و برادران و خواهران فارس و عرب، بلوچ، گیلک، تالش، تات، مازندرانی، لر، لک، لار، کورد داریم که بدون بیداری و یاری آنها نمی توانیم به آزادی و رفاه و شادی و سعادت ماندگار و حقوق بشریمان برسیم. ما نژادپرست ضد فارس و ضد کورد و ضد ارمنی و ضد بشر نیستیم بلکه ما طرفدار همسایگی مسالمت آمیز، با احترام متقابل با تمامی ملل همسایه مان در ایران هستیم. مشکل و مخالفت ما با پانفارسهای نژادپرست، پانکوردهای زیاده طلب اشغالگر و در کل با پان ایرانیستهای نژادپرست فارس پرست ضد تورک است نه به ملت عادی فارس و کورد و ارمنی.

ما با نوشتن این گونه مقالات، تحلیلها و کتابها به زبان فارسی به انسانهای فارس و غیرفارس ایران هشدار می دهیم که گرفتار حیله و مکر و خدعۀ پان ایرانیسم و پان فارسیسم ضد تورک، ضد عرب و ضد بشر نشوند و گول تبلیغات توخالی پان ایرانیسم ضد تورک و ضد انسان خطرناک را که با سیاستها و عملکرد ننگین نژادپرستانه ضد تورک و ضد عرب و ضد انسان و ضد فرهنگ و تمدن خود می رود تا تمامی ملل ایران را اعم از ملت فارس و غیر فارس را به همراه خود ایران به نابودی کامل بکشاند، نخورند و برای خلاص کردن خودشان از الگوی نژادپرست مذهبی- سیاسی- ضد فرهنگی ضد انسان پان ایرانیسم پانفارس در داخل ایران (جمهوری اسلامی ایران) و الگوی سیاسی- فرهنگی استعماری نژادپرست بدتر و پلیدتر از ان در خارج از ایران (اوپوزیسیون قلابی جمهوری اسلامی از هر طیف و گرایش سیاسی، سلطنت طلب، راستی- چپی- مذهبی) بکوشند و دریابند که تا زمانی که ذهنهایمان با خودپرستی دروغین و نژادپرستی پان ایرانیستی آریایی یا تشیع نژادپرست دروغین پارسی آریایی مسموم است، استعمارمان ادامه خواهدیافت و حال و روزمان بهتر از آنچه امروز در داخل ایران، به بازی و پشتیبانی گرایشات سیاسی  جهانی ضد تورک، ضد عرب، ضد اسلام و نژادپرست انگلیس، آمریکا، فرانسه، آلمان، روسیه و چین گرفتار نژادپرستی سادیستی و مازوخیستی ضد تورک و ضد عرب و ضد انسان جمهوری اسلامی ایران هستیم و در خارج گرفتار نژادپرستی خودبرتربین مالیخولیایی ایران پارس آریایی هستیم، نمی شود. دریابیم که خاک ایران به خودی خود نه مقدس است و نه ابدی، آن که مهم است انسانهای ایرانی و حقوق بشر همین انسانها با هر زبان و فرهنگ و آداب و رسوم و پوشاک و خوراک و دین و مذهب و عقیده و آیینی  هستند مهم این است که تمامی ما اعم از تورک و عرب و لر و بلوچ و گیلک و تالش و تات و مازندرانی و لک و  لار و فارس و کورد و ارمنی و غیره انسان هستیم و این انسان طبق قوانین مندرج در کتابهای آسمانی و مصوبات و اعلامیه های حقوق بشر، دارای حق برخورداری از زبان مادری و از ثروتهای ملی سرزمین نیاخاکی خودشان هستند و هیچ فاشیست راسیست اشغالگر ضد بشری، همچون فاشیسم مذهبی استعمارگر فارس جمهوری اسلامی ایران و یا به ظاهر مخالفان نژادپرست آریایی پرست و استعمارگر بدتر از این جمهوری اسلامی، حق ندارد حقوق بشری مسلم ما را زیرپا لگد پایمال کند و نادیده بگیرد؛ ثروتهای طبیعی، معادن، مغزهای متفکر و استعدادها و پتانسیلیتۀ مادی، معنوی، انسانی ما را به نفع منافع ملی خودش و ملت فارس به تاراج ببرد؛ اسامی شهرها، روستاها، کوهها، رودها و مناطق جغرافیایی را فارسیزه و جعل کند؛ دریاچۀ بزرگ نمک اورمو را به قصد نابودی کامل ملت تورک آزربایجان و تمامی ملل همسایه (کورد، ارمنی، فارس، گیلک، تالش و ...) با میلیادها تن نمک کف آن خشک کند و هزاران اقدام به پشتوانه و پشت عمامه و عبا و قبا و ریش و پشم و چادر سیاه و مقنعه و ظاهرسازی و تسبیح و انگشتر و تشیع ضد تورک و ضد عرب پارسی و ذکر یا علی و یا حسین و امثال این شعارهای مزخرف مسخرۀ شرک آلود و استعماری انجام دهد و از نام ایران و منافع ملی ایران و اسم علی و حسین و فاطمه و حسن و امثالهم بهانه برای سرکوبی و شکنجه و زندانی کردن و نابودکردن ما حق طلبان تورک بتراشد.

ما برانیم که ریشۀ هیولای ضد تورک، ضد عرب و ضد تمامی ملل غیرتورک در ایران نه بومی و در داخل ایران و در ذهن و قلب انسانهای عادی ملت فارس یا انسانهای عادی تمامی ملل غیرفارس ایران بلکه در خارج از ایران و برساخته خبیثانۀ دهها لژ فراماسونری صلیبی ضد تورک، ضد عرب و ضد اسلام در اروپا و امریکا است که به فکر و نظر و دست نوکران عبد و عبید پان ایرانیست، پانفارسشان اجر می شود. ما برانیم که ایران 200 سال است بازیچه دست فراماسونری انگلیس است و صد سال است که کل سرنوشتش با مشارکت کامل مهره های فراماسونر ملا- سید و غیر ملا- سید و اساتید اعظم شیطان الله الاعظم و شیطان الله الاعظمی تشیع نزادپرستانه ضد تورک و ضد عرب و ضد انسان به قهقرای سقوط و تلاشی کامل می رود. فراماسونری صلیبی انگلیس به طور اخص و استعمار صلیبی غرب به طور اعم سرنوشت همه ما ملل ایران را به چنگ دارند و حرکت ملی آزربایجان اولین و مهمترین حرکت ضد فراماسونری در جغرافیای ایران است برای همین کل جهان صلیبی ضد تورک و ضد اسلام از آن وحشت دارند. ما با این استعمار با زبانی که خود با آن در پی آسیمیله کردن انسانهای ملت ما و تمامی ملل غیرفارس است، مبارزه می کنیم!

آری! ما به این دلیل به زبان تحمیلی و استعماری فارسی می نویسیم. 

اوجالان ساوالان                24/ 07/ 1394   16           - 2015-10

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter