English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

«۵۰میلیون دلار درآمد ماهانه کنونی داعش از فروش نفت»

آذوح: برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که گروه دولت اسلامی موسوم به داعش، با وجود تمام حملاتی که به مواضعش در عراق و سوریه صورت می‌گیرد، اما همچنان ماهانه ۵۰ میلیون دلار از محل فروش نفت چاه‌های واقع در مناطق تحت تصرف خود، درآمد دارد.

روزنامه انگلیسی زبان «هندو» به نقل از مقامات اطلاعاتی عراق، فروش نفت از سوی داعش را مهم‌ترین منبع مالی این گروه دانسته و نوشته است: «فروش نفت باعث شده است که داعش تاکنون مناطق وسیعی از سوریه و عراق را در کنترل داشته باشد.»

در ادامه این گزارش آمده است: «درآمد بالای حاصل از فروش نفت باعث شده است که این گروه تروریستی به رغم حملات هوایی به جنگ ادامه دهد و با بخشش‌های زیاد، اقدام به جذب نیرو کند. »

این روزنامه در ادامه نوشته است: «داعش برای ادامه فروش نفت اقدام به جذب متخصصان صنعت نفت از کشورهای مختلف کرده است.»

روزنامه «هندو» در ادامه به نقل از مقامات اطلاعاتی عراق نوشته است: «داعش نفت خام را به قاچاقچیان هربشکه ۳۵ دلار به فروش می‌رساند و در مواردی حتی هر بشکه نفت را به قیمت ۱۰ دلار نیز فروخته که در مقایسه با قیمت ۵۰ دلاری هر بشکه نفت بسیار پایین است.»

این مقامات مدعی شده‌اند قاچاقچیان نفت را به دلالانی از ترکیه می‌فروشند و قبلا با کامیون‌های بزرگ اقدام به قاچاق نفت می‌کردند که با افزایش حملات، انتقال نفت با کامیون‌های کوچک‌تر صورت می‌گیرد.

این در حالی است که دیوید کوهن معاون وزیر خرانه داری آمریکا در امور مالی گروه‌های تروریستی پیشتر گفته بود که رژیم اسد مشتری اصلی خرید نفت از داعش است.

اوایل حمله گسترده داعش که به تصرف مناطق وسیعی از شمال عراق انجامید، خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که برخی از دلالان کُرد از جمله خریداران نفت از این گروه هستند.

ابراهیم بحرالعلوم یکی از اعضا کمیته انرژی مجلس عراق و وزیر سابق نفت این کشور نیز به آسوشیتدپرس گفته بود داعش در عراق روزانه بین ۱۰ الی ۲۰ هزار بشکه نفت از میادین نفتی خارج از موصل استخراج می‌کند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter