English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

ورود فرانسوی‌ها به بازار پرسود لوازم آرایش در ایران

آذوح: کمپانی فرانسوی تولید لوازم آرایشی و بهداشتی "سفورا" از ابتدای سال آینده‌ی میلادی ۷ مغازه در ایران افتتاح خواهد کرد. برخی دیگر از شرکت‌های تولید محصولات لوکس فرانسوی نیز درحال مذاکره با مقامات ایران‌اند.

کمپانی تولید لوازم آرایشی و بهداشتی سفورا(صفورا) که یکی از مارک‌های شناخته‌شده‌ی فرانسوی است، ازابتدای سال آینده‌ی میلادی چندین مغازه‌ی رسمی در شهرهای مختلف ایران افتتاح خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز این تولیدکننده‌ی فرانسوی یکی از اولین شرکت‌های بزرگ اروپایی خواهد بود که با آغاز مرحله‌ی اجرایی توافق اتمی وین، وارد بازار ایران خواهد شد.

یک مقام شرکت "سفورا" که نام او فاش نشد با تایید این خبر به رویترز گفت:«درحال حاضر در حال مذاکرات نهایی با مقامات ایران هستیم و فعالیت رسمی شرکت و مغازه‌های ما ظرف چندماه آینده آغاز خواهد شد.»

یک مقام دیگر این کمپانی نیز به رویترز گفت که "سفورا" قصد دارد دست‌کم ۷ بوتیک در ایران راه‌اندازی کند.

به گزارش این خبرگزاری ایران بعد از عربستان سعودی، بزرگ‌ترین بازار برای محصولات آرایشی و بهداشتی محسوب می‌شود و در سال ۲۰۱۴ شهروندان ایران بیش از ۳ میلیارد و ۸۰۰ هزار یورو پول صرف خرید انواع محصولات آرایشی و بهداشتی کرده‌اند.

موسسه‌ی تحقیقاتی "یورو میتر" پیش‌بینی می‌کند که حجم فروش محصولات آرایشی در ایران تا ۵ سال آینده سه برابر افزایش خواهد یافت و از مرز ۱۱ میلیارد دلار در سال نیز عبور خواهد کرد.

رضا میرعمادی، پخش‌کننده‌ی محصولات آرایشی شرکت "لورئال" فرانسه به این خبرگزاری گفت که بنا به برآورد ایران، اکثر زنان ایرانی بیش از یک سوم درآمد یا پول ماهیانه‌ی خود را صرف خرید محصولات آرایشی و بهداشتی می‌کنند.

رویترز همچنین گزارش داد که اتحادیه "کمیته کلبرت" که متشکل از چندین شرکت بزرگ تولید لوازم لوکس- از جواهرات تا لوازم تزئینی- است، درحال مذاکره با مقامات ایرانی برای افتتاح شعب در ایران است.

سارا یلدا، نویسنده‌ای ایرانی-فرانسوی که سال آینده ۱۴ کنفرانس ‌درباره‌ی تاریخ و فرهنگ ایران در تئاتر پاریس برگزار خواهد کرد، به رویترز گفت:«فرهنگ خرید در ایران از بازار و مغازه‌های کوچک بیشتر به سمت مراکز خرید بزرگ و مارک‌های جهانی تغییر می‌کند. به‌گمانم تولیدکنندگان اجناس لوکس در ایران بسیار موفق خواهند بود.»

با این‌حال برخی از معروف‌ترین تولیدکنندگان اجناس و زیورآلات لوکس از جمله "شانل"، "گوچی" یا "بولگاری" اعلام کرده‌اند که فعلا قصد ورود به بازار ایران را ندارند و ترجیح می‌دهند "کمی صبر" کنند تا ببینند توافق اتمی در عمل چطور پیش می‌رود.

پیش از این رسول دیناروند، معاون وزیر بهداشت ایران، نرخ واردات رسمی لوازم آرایش به ایران را حدود یک میلیارد دلار در سال اعلام کرده بود. دیناروند تصریح کرده بود که سهم بازار غیررسمی بسیار بیشتر از این نرخ است و تایید کرد که بیشتر لوازم آرایشی و بهداشتی "به شکل قاچاق" وارد کشور می‌شود.

عمده محصولات قاچاق به ایران به صورت فله‌ای و از کشورهای همسایه نظیر عراق، پاکستان، افغانستان و نیز کشورهای حوزه خلیج فارس وارد می‌شوند و تشخیص آنها از محصولات اصلی در اکثر موارد کاری دشوار برای مصرف‌کنندگان عادی است.

دیناروند همچنین هشدار داده بود که عمده‌ی بازار در دست محصولات چینی با کیفیت نازل و قیمت ارزان است که گاه ضررهای جدی برای سلامتی به‌دنبال دارد.

این مقام مسئول اعلام کرده بود که ایران از نظر مصرف لوازم آرایشی در رده‌ی هفتم در جهان قرار دارد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter