English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

لزوم بازگرداندن مهاجران به کشورشان- فریده ن . ز

انسانها آزادند پوشش خود را انتخاب کنند و مطابق سلیقه و علاقه خود , ظاهر خود را مرتب کنند بنابراین از این زاویه هیچ کس نمی تواند لباس قوم دیگر را محدود را مسخره کند اما به شرطی که این پوشش حامل نوعی پیام خطرناک برای دیگران نباشد مثلا الان داعش افراط گری میکند ترور میکند سر میبرد و ... حال اگر در مهد تمدن و دموکراسی یعنی اروپا ساکنین عمده یک شهر یا محله بخواهند از پوشش داعشی استفاده کنند موی سر و ریش خود را مانند آنها مرتب کنند آیا این مساله صرفا بعنوان یک پوشش دیده می شود یا حامل پیام تهدید برای بقیه تعبیر می شود؟ اگر ساکنین آن محل در گفتارشان هم بیان کنند که هوادار داعش هستند آنوقت دید سایر مردم به آنها باز هم خنثی می باشد یا اینکه جانب احتیاط را راعایت می کنند؟

اگر این هواداران داعش سابقه اعمال جنایتکارانه تروریستی هم داشته باشند آیا جامعه در برخورد با آنها تردید میکند؟

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

با توجه به اینکه اکراد نسبت به آزربایجان ادعاهای ارضی خطرناکی مطرح میکنند در گذشته هم مرتکب ترور و قتل مردم تورک شده اند احزاب ترورشان مانند پژاک کوموله دموکرات هنوز هم فعالند و هفته ای نیست که خبر کشته شدن سربازان ایرانی را نشنویم پس تمسک به لباس کردی را هم نباید ساده بگیریم.

در زمان جنگ ایران-عراق حدود 600 هزار کرد عراقی به ایران پناهنده شدند و در آزربایجان غربی اسکان یافتند اینها ماندند زادوولد کردند و ترکیب جمعیتی را بهم زدند .

علاوه بر ان بدلیل ارتباط قوم و خویشی با کردستان عراق و آشنایی با راه ها و کوه ها , برخی به قاچاق کالا و اسلحه مشغولند.و  از این طریق در نظم اقتصادی کشور اخلال ایجاد میکنند اکنون شهر بانه بعنون مرکز قاچاق شناخته می شود و حکومت هم کاری ندارد.

مهاجران افغان که در فارسستان ساکنند بعضا ... فرصتهای شغلی را هم از دست کارگر ایرانی خارج می کنند بنابراین حکومت با حمایت افکار عمومی فارس , طرح بازگشت اتباع افغان را اجرا کرد و هنوز هم ادامه می دهد و با تخصیص بودجه , مایحتاج اولیه آنها را می دهد و راهی کشورشان میکند.

آنچه که طبیعی است این است که با توجه به مشکلات امنیتی و اقتصادی به مراتب خطرناکتر که توسط برخی اکراد مهاجر ایجاد شده لازم است تا دولت هرچه سریعتر نسبت به بازگرداندن آنها به کشورشان اقدام کند.

مضافا اینکه اوضاع کردستان عراق از بقیه مناطق بهتر است هم از نظر اقتصادی هم امنیتی. و کشورهای غربی و آمریکا و اسراییل نیز از عنصر کردی حمایت میکنند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter