English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بیانیه جمعی از فعالین مدنی - سیاسی اورمیه در محکومیت توهین‌ صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بر علیه ملت ترک آزربایجان

سال‌هاست که گُرز آهنین تبعیض، توهین و تحقیر از سوی دولت، رسانه‌ها و مردم فارس ایران بر سر ملت ترک آزربایجان فرود می‌آید. این تبعیض و توهین‌ها چه در عرصه‌ی سیاست، چه در عرصه‌ی فرهنگ و چه در دیگر عرصه‌هاقریب به یک قرن است که گریبان‌ ملت ترک آزربایجان را گرفته است و هر روز در شکل و شمایلی نو ظهور می‌نماید.

این‌بار نیز در راستای ترویج توهین و تبعیض به اتنیک‌های داخل ایران، رسانه‌ی میلی ایران در اقدامی شنیع آشکارا مبادرت به توهین به ملت ترک آزربایجان نمود، اما آنچه که بار دیگر ذهنیت مدون بودن این نوع توهین و تحقیرها را به اثبات رسانید روی آنتن رفتن این برنامه‌ی از پیش ضبط شده بود. چرا که بر همگان پر واضح است در ساختار صدا و سیمای ایران پخش این قبیل برنامه‌ها بعد از تأیید فیلترهای نظارتی انجام می‌گیرد لذا جای شک و شبهه‌ای باقی نیست که این اقدام با چراغ سبز و آگاهی قبلی مسئولین و متولیان صدا و سیمای ایران صورت گرفته است.

در سال‌های اخیر اقدامات مشابهی از سوی رسانه‌های حکومتی ایران در توهین به ملت ترک آزربایجان به کرات مشاهده شده است اما بنابه برخی دلایل پاسخ قاطعی دریافت ننموده است لذا ما جمعی از فعالین مدنی - سیاسی شهر اورمیه با محکومیت شدید این توهین‌ها و بالاخص توهین‌های صورت گرفته در برنامه‌ای فیتیله، خواستار تنبیه، ممنوع التصویری و ممنوع الکاری مجریان، تهیه کننده‌گان و کارگردانان و تعطیلی این مجموعه موهن و عذرخواهی رسمی رئیس صدا و سیمای ایران از ملت ترک آزربایجان را خواستاریم.

بدیهی است در صورت عدم اتخاذ تصمیم قانع کننده و عدم اجرای خواسته‌های فوق از سوی مسئولین دولت ایران ، ملت ترک آزربایجان براساس اصل 27 قانون اساسی کشور هرگونه تجمع و اعتراض مدنی در کف خیابان را حق طبیعی خود دانسته و حاضر نیست حتی یک قدم از خواسته‌های خویش عقب بگذارد.

جمعی از فعالین مدنی -سیاسی اورمیه

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter