English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

لطفا به نجابت آذربایجانی ها احترام بگذارید!- آینانیوز

لطفا به نجابت آذربایجانی ها احترام بگذارید!

راه اندازی مرموز کمپین های حساسیت زدایی از توهین به ترکها

اتحاد ملی خوب است.چنگ زدن به اشتراکات قومی و مذهبی هم مورد تاکید قانون و شریعت ماست.اما تداوم توهین به شعور یک جمعیت عظیم از ساکنان این پهنه جغرافیایی ملون از اقوام و ادیان هیچ با مرام انسانیت سازگارنیست.

محمد مسلمی یکی از بازیگران توهین کننده به ترک های ایران اسلامی در پیامی ویدئویی صوتی که در شبکه های مجازی منتشر شده گفته که قصدشان توهین نبوده و اینهمه آدمی که ریخته اند در خیابانها و اینهمه بیانیه و محکومیت و عذرخواهی مقامات ارشد صداوسیما ناشی از «سوء تفاهم» بوده.

آذربایجانی ها برخلاف تصور و نقشه ای که پروسه فیتیله و عوامل خیره سر رسانه ملی کشیده بودند اعتراضی آرام و مدنی به توهین شنیع و سخیف این وحدت ستیزان قومی نشان دادند و آنچنان که شورای عالی امنیت ملی تحت فرمان مقام معظم رهبری نیز تذکر شدیدی به برنامه سازان داد نشان از آن داشت که مساله فراتر از آنچه این بازیگر(حیف به این لفظ محترمانه!) آن را «سوء تفاهم» می داند است و خود را ملزم به یک عذرخواهی خشک وخالی هم نمی داند.

در سویی راه اندازی کمپین مسخره «با من شوخی کنید» برای به اصطلاح حساسیت زدایی از توهین هایی که مشخصا در مورد ترکها به راه می افتد نیز برداشتی سطحی و بسیار ساده لوحانه از رویدادی است که خداوند متعال در قرآن نسبت به آن هشدار می دهد. چگونه کلام وحی در آیه 11 سوره حجرات می فرماید:« ای کسانیکه ایمان آوردید؛ هرگز قومی از شما قوم دیگر را مسخره نکند...» یا شاید نعوذ بالله شما هم می خواهید راجع به تمسخر قومیت ها حساسیت زدایی کنید؟ بس نیست تمسخر بزرگان دین و مشاهیر ملی که سبب ساز جوک ها و مسخره بازی شما بود؟ این بار می خواهید با دهان سراسر تعفن تان دهانهایی را که قرن هاست منادی شعر و ترانه و ادب و وحدت آفرینی و یاحسین گویی و یاابالفضل گویی است مسخره کنید؟ بهتر نیست با آن شلوارکی که در برزیل از آن رونمایی کردید در تلویزیون و در برنامه فیتیله حاضر شوید و از جنس و حجم و محتویات مسواکی که با آن دندانهایتان را می شویید بگویید تا ببیینید چه مزه ای می دهد؟!

روی سخن با دیگر بازیگر به اصطلاح ترک زبان همدانی الاصل سینمای ایران است که در صفحه اختصاصی اش از کارهای خیریه ای که این سه بازیگر جلوی دوربین می کرده اند گفته. پرستویی گفته با یک آیتم 5 دقیقه ای به خیابان نمی ریزند. گفته 24 سال است فرزندان مارا خندانده اند. درد همینجاست پرویزخان. اینکه شما بازیگرها اجازه یافته اید در هر حوزه ای، چه تخصص داشته باشید چه نه، اظهار نظر کنید. شما اگر چهارتا کتاب تاریخی می خواندید زاویه تحلیل تان تغییر می کرد. خدارا شکر که امنیت و مرزهای مملکت را دست امثال شما نداده اند. دست شمایی که نمی دانید برای تسلط و استحاله فرهنگی یک ملت و یک قومیت 5 دقیقه وقت هم زمان مناسبی است. بسیار سالها و دهه و قرن ها برای این کار زحمت کشیده شده. استعمار برای سیطره فرهنگی بر یک جامعه عظیم شاید سالها و قرن ها وقت بگذارد. شاید برنامه ریزی از همین برنامه سازی های کودکانه شروع شود. عجب رسانه ای داریم که حتی کشورهایی کثیرالملت چون افغانستان و عراق هم جرات این توهین ها را ندارند. نه دیده و نه شنیده اید که مثلا در ترکیه «کردها»،«علوی ها» یا دیگر اقوام را به سخره بگیرند. ترکیه ای که متهم به نژادپرستی و غیرترک ستیزی است. یا در سوئیس، آلمان، فرانسه، سوئد و نروژ با اینهمه نژاد و قومیت رنگارنگ برنامه هایی سراغ دارید که بسازند و کودکان را وادار کنند که همسن و سالان غیرهمزبانشان را مسخره کنند و بخندند؟ انگار چرخ آسیاب خنده و شادی بخشی از ساکنان این سرزمین بدون تمسخر آن دیگری ها نمی چرخد. جالب است که رسانه ملی پیشقراول تمسخر اقوام است درحالیکه شبکه های مجازی را متهم به جوک سازی برای قومیت ها می کند.

فیلم بازی می کنید آقای پرستویی، سناریو می نویسید آقای قاسم خانی و باز هم لوده بازی درمیاورید آقای مسلمی و این ادا اطوارها حرفه شماست، شغل شماست، بابتش پول گرفته اید(منظورم این بار نیست؛ بابت کارهایی که قبلا کرده اید) و مردم شما را در این شمایل باور کرده اند. چون اگر باور می کردند آنچه گفته اید با اعتقادتان یکی است باید به فهم و شعورتان شک می کردند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter