English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

تحویل ندادن سوخت‌ فرودگاه بین‌المللی تهران را مختل کرد

آذوح: تحویل ندادن سوخت‌ به شرکت‌های هواپیمایی بدهکار، دلیل اختلال در روند کاری فرودگاه امام خمینی تهران و تاخیر در چندین پرواز روز چهارشنبه اعلام شد.

حمیدرضا سیدی، مدیرکل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تهران با رد لغو پروازها، مشکل به وجود آمده را در حد تاخیرهای چند دقیقه‌ای دانسته است.

بدهکاری شرکت‌های هواپیمایی به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و خودداری این شرکت از تحویل سوخت به هواپیماها در سال‌های گذشته نیز چندین بار باعث تاخیر و یا لغو برخی پروازها شده است.

اما محمد خداکرمی‌، معاون عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی ایران به خبرگزاری فارس گفت که این مشکل حل شده و هیچ پروازی به دلیل نبود سوخت، لغو نشده است.

آقای کرمی گفت سازمان هواپیمایی معتقد است مسافران نباید از مشکل میان شرکت‌های هواپیمایی و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی "متضرر" شوند؛ به همین دلیل از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خواسته شده تا در نشست‌های مشترک موضوع مطالبات خود را پیگیری کند.

از سوی دیگر محمدرضا مظلوم، مدیربازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز گفته است هیچ مشکلی برای تأمین سوخت شرکت‌های هواپیمایی وجود ندارد اما دو شرکت هواپیمایی "آسمان" و "ایران ایرتور" تاکنون برای تعیین تکلیف بدهی خود مراجعه نکرده‌اند.

به گفته این مقام وزارت نفت، چون فروش سوخت به این دو شرکت هواپیمایی به‌ صورت نقدی انجام می‌شود، در برخی از فرودگاه‌های کشور محدودیتی برای تأمین سوخت این دو شرکت ایجاد شده است.

همچنین اعلام شده که شرکت هواپیمایی آسمان ۲۶۵ میلیارد تومان و شرکت هواپیمایی ایران ایر تور ۶۰ میلیارد تومان به شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی بدهکار است.

پیش از این مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی مجموع بدهی شرکت‌های هواپیمایی را "حدود ۸۵۰ میلیارد تومان" اعلام کرده بود.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter