English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

چهارمین مورد خودکشی دانش‌آموزان در آبان ماه

آذوح: با خودکشی یک دانش‌آموز ۱۶ ساله در خراسان جنوبی، تعداد خودکشی‌های دانش‌آموزان در ماه آبان امسال به چهار نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری قوه قضاییه ایران، این دانش‌آموز در یک مدرسه شبانه روزی در شهرستان زیرکوه مشغول به تحصیل بود و قبل از خودکشی پدرش او را "نکوهش" کرده بود.

یک وبسایت محلی اما به نقل از فرماندار زیرکوه، دلیل اقدام به خودکشی را "اختلافات خانوادگی" دانسته است.

پیش از این نیز خبر مرگ سه کودک دیگر گزارش شده بود.

ششم آبان ماه شوان هاوری، دانش‌آموز ۱۰ ساله در شهرستان اشنویه در استان آذربایجان غربی خود را حلق آویز کرد. در همان روزها خبر رسید که یک دانش‌آموز ۱۰ ساله در تهران با روسری خود را دار زده است و روز هفدهم آبان ماه نیز دانش‌آموز ۱۴ ساله‌ای به نام فرشاد در شهر رستم کلا در استان مازندران به زندگی خود پایان داد.

هیچ آمار رسمی درباره تعداد خودکشی‌ دانش‌آموزان در ماه‌ها و سال‌های گذشته وجود ندارد و درباره دلایل خودکشی‌های آبان ماه نیز اخبار متناقضی منتشر شده است.

روزنامه شرق گزارش داده بود که برخی همسایگان خانواده شوان می‌گفتند مدرسه محل تحصیل این کودک برای خرید برخی تجهیزات، درخواست پول داشته و پرداخت این مبلغ در توان خانواده نبوده است. در نتیجه شوان دست به خودکشی زده است.

اما فرماندار اشنویه این فرضیه را رد کرده و گفته که این کودک ۱۰ ساله تحت تاثیر دیدن فیلمی که صحنه اعدام در آن وجود داشته، خودکشی کرده است.

بر اساس آمارهای سازمان پزشکی قانونی ایران، در سال‌های گذشته بیشترین آمار خودکشی در بازه سنی ۱۸ تا ۲۴ سال بوده است. در مورد روش‌های خودکشی نیز حلق آویز کردن در مردان و خودکشی با سم و دارو در زنان بیشترین فراوانی را داشته است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter