English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

باراک اوباما: تا اسد نرود، جنگ داخلی سوریه پایان نمی گیرد

آذوح: رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه گفت تا زمانی که بشار اسد قدرت را ترک نکند، جنگ داخلی سوریه پایان نمی یابد.

باراک اوباما در حاشیه نشست اَپک در فیلیپین گفت "باور نمی‌کنم که ما می توانیم به جنگ داخلی سوریه پایان دهیم، در حالیکه اسد همچنان در قدرت باشد."

آقای اوباما  بعد از دیدار با جاستین ترودو نخست وزیر جدید کانادا در مانیل گفت برکناری اسد بازتابی از واقعیتی است که در سوریه وجود دارد.

رئیس جمهوری آمریکا گفت پایان دادن به جنگ داخلی سوریه، در حالی که اکثریت بزرگ مردم این کشور هنوز بشار اسد را دیکتاتور و مسئول کشتار مردم می شناسند، امکان پذیر نیست.

سرنوشت بشار اسد به یک مساله مهم در گفت و گوها برای حل بحران سوریه بین کشورهای غربی و حامیان اسد یعنی روسیه و ایران تبدیل شده است.

بعد از نشست هفته پیش وزرای خارجه برای حل بحران سوریه در وین، جان کری اعلام کرد طرفین به راه حلی برای آینده اسد رسیده اند اما ساعتی بعد وزیر خارجه روسیه این موضوع را تکذیب کرد. وی گفت پیش شرط کناره‌گیری بشار اسد، رئیس جمهور سوریه "غیر قابل قبول" است.

در حالی رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر از سوریه بدون اسد صحبت کرده که پیشتر، با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و بزرگترین پشتیبان اسد دیدار کرده بود. به نظر می رسد نظر روسای جمهوری روسیه و آمریکا درباره سوریه بیش از هر زمان دیگر به هم نزدیک شده باشد.

روسیه همچنان خواستار باقی ماندن اسد در قدرت است در حالیکه کشورهای غربی می گویند او باید برود.

با قدرت گرفتن داعش، تلاش ها برای پایان بحران سوریه افزایش یافته است بخصوص که این گروه در یک ماه اخیر سه عملیات تروریستی در سه کشور مختلف انجام داده است. ابتدا در مصر هواپیمایی منفجر کرد، سپس حملات تروریستی در بیروت و جمعه شب گذشته در پاریس حملاتی را سازماندهی کرد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter