English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

رئیس کتابخانه ملی ایران: ۷۰ درصد کتاب‌های کتابخانه‌ها خوانده نشده اند

آذوح: رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران می‌گوید که ۷۰ درصد کتاب‌های کتابخانه‌های عمومی کشور در ۸ سال گذشته خوانده نشده و سرانه مطالعه و آمار نشر "تاسف‌آور" است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدرضا صالحی امیری مشاور رئیس جمهوری و رئیس کتابخانه ملی ایران ضمن انتقاد از وضعیت مطالعه و نشر گفت: "در سه هزار و ۲۶۰ کتابخانه عمومی کشور، تنها دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر عضو هستند در حالی که برابر استانداردهای جهانی این تعداد باید ۱۵ تا ۲۰ میلیون نفر باشد."

به گفته آقای صالحی کتابخانه‌های ایران با کتاب‌هایی که مردم علاقه‌ای به خواندن آنها ندارند، پر شده و آمارهای مربوط به سرانه مطالعه در دولت قبل "دروغ" بوده است: "چرا ما با این وقاحت اعلام می کنیم که سرانه مطالعه چنین است و چنان؟"

او مجموعه کتاب‌های منتشر شده پس از انقلاب سال ۵۷ را یک میلیون عنوان کتاب دانست و اضافه کرد که بر اساس سند چشم انداز کشور در سال ۱۴۰۴ باید ۳۵ درصد ایرانی ها عضو کتابخانه های عمومی باشند.

درباره سرانه مطالعه ایرانیان آمار متفاوتی در سال‌های گذشته اعلام شده است. یکی از جنجالی‌ترین آمارهای اعلام شده مربوط به سال ۸۷ است که علی اکبر اشعری رئیس وقت کتابخانه ملی ایران، سرانه مطالعه برای هر نفر را دو دقیقه در شبانه‌روز اعلام کرد که با افزودن کتاب‌های درسی برای برخی از افراد در شبانه‌روز به حدود ۶ دقیقه می‌رسید.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت احمدی‌نژاد اما در سال ۹۲ اعلام کرد که سرانه مطالعه هر ایرانی ۱۸دقیقه و۴۷ثانیه است و ایران در زمینه مطالعه در بین ۵کشوراول دنیا قرار دارد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter