English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

رای مجلس نمایندگان آمریکا به طرح محدویت ورود پناهجویان

آذوح: مجلس نمایندگان آمریکا طرح محدودیت در پذیرش پناهجویان سوری و عراقی را با اکثریت آرا تصویب کرد. اوباما تهدید کرد که لایحه مجلس نمایندگان برای جلوگیری از ورود این پناهجویان را وتو خواهد کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به حملات تروریستی در پاریس، برنامه اوباما برای پذیرش هزاران پناهجوی سوری و عراقی را متوقف کرد. روز پنجشنبه ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) این مجلس با ۲۸۹ رای موافق و ۱۳۷ رای مخالف این لایحه را تصویب کرد. ۴۷ نماینده دمکرات نیز به این لایحه پیشنهادی جمهوریخواهان رای مثبت دادند.

اکثریت کرسی مجلس نمایندگان آمریکا در دست حزب جمهوریخواه قرار دارد. برخی از قانونگذاران جمهوریخواه ابراز نگرانی کرده‌اند که تروریست‌هایی از سوریه و عراق می‌توانند همراه با پناهجویان به آمریکا وارد شوند و در آمریکا به حملاتی مشابه آنچه که در پاریس اتفاق افتاد، دست بزنند.

طبق مصوبه جدید، پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) ملزم خواهد بود با کنترل سابقه و سوءپیشینه پناهجویان پذیرفته شده برای اسکان در آمریکا، از ورود پناهجویان غیرمطمئن ممانعت کند. روسای پلیس، "آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا" (سیا) و "سازمان امنیت داخلی آمریکا" متعهد می‌شوند که با ورود این پناهجویان به خاک آمریکا هیچ خطری امنیت ملی این کشور را تهدید نکند. این مسئله رسیدگی به پرونده پناهجویان را دشوار می‌کند.

مخالفت اوباما با طرح محدود کردن پذیرش پناهجویان

مجلس سنای آمریکا باید لایحه مورد بحث را تصویب کند و این مصوبه بایستی از طرف باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا نیز مورد تائید قرار بگیرد. رئیس جمهور آمریکا ولی اعلام کرده که در صورت تصویب این لایحه آن را وتو خواهد کرد. اوباما گفت هر طرحی را که برنامه دولت برای پذیرفتن آوارگان سوری و عراقی به کشور را متوقف کند وتو خواهد کرد.

آمریکا فرآیند قانونگذاری پیچیده‌ای دارد. حمایت بیش از دو سوم نمایندگان آمریکا (مجلس نمایندگان و مجلس سنا) از یک لایحه، امکان وتوی آن به وسیله رئیس جمهوری را غیرممکن می‌کند و مصوبه تبدیل به قانون می‌شود.

رئیس جمهور آمریکا در ماه سپتامبر سال جاری اعلام کرده بود که آمریکا تا ماه اکتبر ۲۰۱۶ حداقل ۱۰هزار پناهجوی سوری را خواهد پذیرفت. از آغاز سال ۲۰۱۵ تا کنون آمریکا فقط ۱۳۰۰ پناهجوی سوری را پذیرفته است. اسکان مجدد پناهجویان در کمپ‌های آوارگان در اردن و لبنان نیز فرآیندی طولانی دارد.

تصویب طرح کنترل ورود پناهجویان از سوی مجلس نمایندگان آمریکا پاسخی مستقیم به حملات گروه "دولت اسلامی" به پاریس است. گفته می‌شود که یکی از تروریست‌های حادثه پاریس پناهجویی سوری بوده که به تازگی وارد فرانسه شده بود.

فرمانداران ۲۷ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا نیز اعلام کردند که تصمیم رئیس‌جمهور این کشور مبنی بر پذیرش ۱۰ هزار پناهجوی سوری را دیگر در سال ۲۰۱۶ میلادی اجرا نمی‌کنند. به گفته فرمانداران ایالت‌های آمریکا یکی از مهاجمان حملات تروریستی پاریس، پاسپورت سوریه را داشته است.

بن کارسوی پناهجویان سوری را به "سگ هار" تشبیه کرد

در تازه ترین واکنش‌ها به پذیرش پناهجویان سوری در آمریکا، بن کارسون نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا در اظهاراتی جنجال‌برانگیز پناهجویان سوری را به "سگ هار" تشبیه کرد. وی در یک کارزار انتخاباتی در آلاباما گفت: «اگر در همسایگی‌تان یک سگ هار ول بگردد، احتمالا شما هم درباره سگ فکر خوبی نخواهید داشت.» این نامزد انتخابات ریاست جمهوری از مواضع دولت باراک اوباما در قبال پذیرش پناهجویان سوری به شدت انتقاد کرد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter