English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

موج جدید مهاجرت؛ هزاران ترکمن راهی مرز ترکیه شده اند

آذوح: جمع کثیری از شهروندان سوریه از شهرهای حلب، حما و ادلب نیز در حال آمدن به منطقه هستد

به دنبال سقوط مناطق ترکمن نشین باییربوجاق در لاذقیه، هزاران ترک سوریه اقدام به رها کردن خانه و کاشانه خود نموده و راه مرزهای ترکیه را در پیش گرفته اند.

این گروه که از ابتدای آغاز جنگ داخلی در سوریه از ترک خانه های خود خودداری کرده بودند به دنبال حملات سنگین روسیه و رژیم اسد سرانجام تن به آوارگی دادند.

خانواده های بسیاری از ترکان باییربوجاق همراه با کودکان، افراد سالخورده و خسته از جنگ، در شرایط وخیمی، پای پیاده راهی مناطق امن شده اند.

محمد کومورجو یکی از اعضای کانون ترکهای سوریه، اظهار داشت که بخصوص از یک ماه قبل، به دنبال حملات سنگین روسیه، مهاجرت ترکمنها آغاز شده بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هزاران ترک باییربوجاق از مناطق ترکمن نشین راهی مرزهای ترکیه شده اند و در کنار آنها، جمع کثیری از شهروندان سوریه از شهرهای حلب، حما و ادلب نیز در حال آمده به منطقه هستد افزود:" تقریبا همه روزه تعداد بسیاری از مردم سوریه، با توجه به امن بودن مرز ترکیه، راهی این مناطق می شوند. شدت مهاجرت به قدری زیاد است که می توان گفت هم اینک مردم ۴۰روستا در ۲روستا جمع شده اند. نزدیک به ۴۰هزار تن مهاجرت کرده اند. عده ای نیز از حلب، حما و ادلب آمده اند. دیگر به اندازه کافی چادر در اختیار نداریم. در یک چادر ۱۰الی ۱۵نفر زندگی می کنند. به صورت فوری به چادر، لوازم خواب، پتو، غذا و اب و سیستمهای گرمازا احتیاج داریم."

محمد ملا یکی از ترکمنهای باییربوجاق که همراه ۴فرزند و بخصوص فرزند یک ساله اش، درصدد رسیدن به مناطق امن می باشد اظهار داشت:" بمبها همچون باران می بارند. هلی کوپترها به سوی هر هدف متحرکی اتش می کنند. از زیر درختان، از میان کوهها و دره ها عبور کردیم تا به مناطق امن برسیم. لوازمی همراه خود داشتیم. اما از بس خسته شدیم تمامی آن ها را رها کردیم. ۱۰کیلومتر پای پیاده آمدیم تا به مرز برسیم

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter