English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

وزیر کشور ایران: چند بمب آماده انفجار کشف شده است

آذوح: وزیر کشور ایران کشف چند بمب آماده انفجار از "گروه های تروریستی" را تایید کرد.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران شنبه شب ۳۰ آبان در یک برنامه تلویزیونی با تاکید بر وجود تهدیدها علیه ایران گفت: "همین امروز ما مقدار متنابهی بمب قابل انفجار همراه با چاشنی در شهرهای کشور کشف کردیم."

به گزارش ایرنا، ساعاتی پیش از این سخنان وزیر کشور ایران، معاون وزارت اطلاعات از انهدام دو گروه تروریستی و کشف ۱۰ بمب در سیستان و بلوچستان خبر داده بود.

وزیر کشور ایران در ادامه به وجود تهدیدهایی در روزهای عزداداری محرم نیز اشاره کرد و گفت: "در ایام عاشورا نیز در موارد متعددی افرادی را که می‌خواستند برای خرابکاری وارد کشور شوند، بازداشت کردیم."

این مقام دولت ایران با بیان این که افغانستان و پاکستان بر مرزهای خود تسلط کامل ندارند، آن را در کنار "شرایط خاص" عراق،از دلالیل وجود تهدیدهای امنیتی ایران دانست.

فرمانده سپاه: داعش نمی‌تواند در ایران عملیات انجام دهد

از سوی دیگر، فرمانده سپاه پاسداران نیز روز یکشنبه اول آذر اعلام کرد که گروه داعش امکان انجام عملیات تروریستی در ایران را ندارد.

محمد علی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران گفت: "با شرایطی امنیتی که داریم، داعش نمی‌تواند اقداماتی که در دیگر کشورها انجام می‌دهد، در ایران به انجام برساند."

فرمانده سپاه در سخنان خود تایید کرد که شبکه‌ای از گروه‌های تکفیری شناسایی شده و افراد آن دستگیری شده‌اند.

یک روز پیش از این سخنان، معاون وزیر اطلاعات ایران اعلام کرده بود که یک تیم تروریستی در سیستان و بلوچستان که قصد داشت بیش از ۱۵۰ کیلوگرم مواد منفجره را در قالب ۱۰ بمب در جاده‌های راسک – ایرانشهر منفجر کند، نابود شد.

امنیت در مرزها

با وجود تاکید مقام‌های امنیتی و نظامی ایران بر وجود امنیت، سخنگوی قوه قضائیه بر تقویت امنیت در مرزها تاکید کرده است. غلامحسین محسنی اژه‌ای در سخنان روز یکشنبه خود گفت که بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، امنیت کشور خوب است اما به این معنا نیست که مراقب نباشیم.

او تاکید کرد که افرادی که دستگیری آنها روز شنبه از سوی وزارت اطلاعات اعلام شد، عضو شاخه‌ای گروه‌های تکفیری هستند.

تاکید مقام‌های امنیتی و نظامی ایران بر حفظ امنیت پس از آن صورت گرفت که وزیر خارجه عراق از احتمال حمله تروریستی به ایران، آمریکا و فرانسه خبر داد.

در عین حال وزیر اطلاعات ایران ۱۹ آذر ماه از دستگیری ۴۲ "تروریست" طی هفته های اخیر در استانهای مختلف ایران خبر داد. تعدادی از دستگیر شدگان عوامل حمله به یک هیات عزاداری محرم بودند که با تیراندازی به سوی افراد حاضر در مقابل هیات موجب کشته شدن دو تن شدند.

ملیت بازداشت شدگان اعلام نشده است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter