English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

تشكيل اولین کنفرانس مخالفان اسد از فرقه علویان سوريه

آذوح: رهبران برجسته اپوزیسیون مخالف اسد از فرقه روز يكشنبه 22 نوامبر 2015 ازتشكيل اولین کنفرانس سیاسی خود خبر دادند.

مخالفان اسد از فرقه علویان، با تاسیس یک جریان سیاسی جدید به نام «فردای سوریه» (غد سوریا)، اعلام کردند، این نهاد از همه نمادهای سیاسی مردم سوریه تشکیل شده و راه مشارکت برای همه طیف های سیاسی را باز می گذارد.

سازمان دهندگان این کنفرانس می گویند این اولین نهاد سیاسی مخالف اسد است که به نمایندگی از فرقه علویان به طور رسمی وارد عرصه سیاسی سوریه می شود .

به گفته اعضای «جریان فردای سوریه» این نهاد سیاسی جدید با هدف جذب علویان و نقش دادن به آنها در روند سیاسی آینده سوریه تشکیل شده است.

گفتنی است که سیاستمداران مخالف اسد از این فرقه از روز اول آغاز اعتراضات تلاش کردند که مسیر و سرنوشت علویان را از سرنوشت  بشار اسد که بیش از 300 هزار سوری را تاکنون قتل عام کرده است، جدا کنند.

مخالفان اسد از این فرقه معتقدند که آنها می توانند در کنار دیگر سوری ها نقشی مثبت در ساختار سیاسی آینده سوریه ایفا کند.

فواد حمیره نویسنده معروف مخالف اسد از فرقه علویان كه اکنون به ریاست جریان «فردای سوریه» انتخاب شده است، در بیانیه ای گفت:« من به همه علویان می گویم که آنچه رژیم اسد برای آن تبلیغ می کند که پس از او علویان قتل عام خواهند شد حقیقت ندارد و هیچ کس از سوری های مخالف خواستار قتل علویان نیستند. و سرنگونی اسد قبل از همه سوری ها به نفع علویان است».

در همین حال، خالد خواجه، رئیس ائتلاف ملی سوریه ضمن استقبال از تاسیس این تشکل سیاسی جدید از سوی فرقه علویان، ابراز امیدواری کرد که این اپوزیسیون بتواند در بیان موضع مخالفان ازعلویان نقشی مهم و مثبتی را ایفا کند تا در رویکرد جدید جامعه بین المللی و منطقه ای که همان سرعت بخشیدن به روند سیاسی سوریه در چارچوب «نشست ژنو»، موثر واقع شود.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter