English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

فرمانده سپاه: داعش در ایران شبکه‌های پشتیبانی دارد

آذوح: فرمانده کل سپاه پاسداران از وجود شبکه‌های مختلفی در ایران خبر داد که از گروه تروریستی "دولت اسلامی" حمایت می‌کنند. او می‌گوید یکی از این شبکه‌ها در کرمانشاه شناسایی و اعضای آن دستگیر شده‌اند.

اسلام‌گرایان گروه تروریستی "دولت اسلامی" (داعش سابق) پس از بر عهده گرفتن مسئولیت عملیات خونین روز جمعه در پاریس (۱۳ نوامبر/ ۲۲ آبان)، ایران و روسیه را به عنوان هدف‌های بعدی خود معرفی کردند.

محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران روز یک‌شنبه، اول آذر در حاشیه همایش "طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی" با اشاره به وقایع پاریس به خبرنگاران گفت: «با شرایط امنیتی کشورمان بعید می‌دانم داعش بتواند اقدام گسترده‌ای در ایران انجام بدهد.»

وزیر کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی از "کشف مقداری بمب آماده انفجار" در شرق ایران خبر داد و خاطرنشان کرد که پیشتر نیز "تعدادی از دشمنان" که می‌خواستند وارد کشور شوند، بازداشت شده‌اند.

تائید احتمال "اقدام کوچک" تروریستی

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فرمانده کل سپاه پاسداران ضمن تائید وجود شبکه‌های حامی گروه "دولت اسلامی" در ایران و متلاشی شدن یکی از آنها گفت: «بقیه شبکه‌ها هم در اشراف اطلاعاتی قرار دارند و اگر لازم باشد با آن‌ها برخورد می‌شود».

جعفری درباره علت عدم برخورد با این شبکه‌ها که به گفته‌ی او نیروهای انتظامی و امنیتی بر آنها "اشراف اطلاعاتی" دارند توضیح بیشتری نداد.

فرمانده کل سپاه احتمال انجام عملیات تروریستی اسلام‌گرایان در ایران را منتفی ندانست و خاطر نشان کرد: «البته ممکن است داعش اقدام کوچکی انجام دهد اما همانند آنچه در کشورهای دیگر انجام می‌دهد، نمی‌تواند در ایران ناامنی ایجاد کند».

یکی از علت‌های تهدید جمهوری اسلامی و روسیه به عملیات تروریستی، همکاری این دو کشور در درگیری‌های مسلحانه در سوریه برای جلوگیری از سقوط حکومت بشار اسد عنوان شده است.

تکذیب بازداشت عضو داعش در تهران

فرمانده کل سپاه درباره انگیزه این همکاری در سوریه، روسیه را "اولین قدرت منطقه‌ای که خطر تکفیری‌ها را متوجه شد" توصیف کرد و افزود، همکاری ایران با این کشور به این دلیل است که آن‌ها زودتر از غرب به این خطر پی بردند.

جمهوری اسلامی همواره از معدود کشورهای حامی بشار اسد بوده و از ابتدای حرکت‌های اعتراضی و جنگ‌های داخلی در سوریه در کنار نیروهای دولتی علیه مخالفان حضور داشته است.

ناظران احتمال انجام عملیات گسترده اسلام‌گرایان تروریست در ایران را ناچیز ارزیابی می‌کنند اما همان گونه که فرمانده سپاه نیز تائید کرد خطر عملیات پراکنده کاملا منتفی نیست.

در روزهای گذشته و پس از انتشار خبر برخورد با یک شبکه حامیان گروه تروریستی "دولت اسلامی" در کرمانشاه شایعاتی نیز درباره حضور یا بازداشت وابستگان این گروه در تهران در فضای مجازی منتشر شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ، حسین ساجدی‌نیا روز یک‌شنبه، اول آذر با تکذیب این شایعات گفت تا کنون "عضوی از داعش در سطح تهران دستگیر نشده" است.

شناسایی دو تیم تروریستی در شرق و غرب

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: «با توجه به اتفاقاتی که در کشورهای اروپایی رخ داده است مردم اخبار مختلف را رصد می‌کنند، همکاران ما در مجموعه پایتخت فعال هستند و از هر گونه اتفاق جلوگیری می‌کنند».

ساجدی پلیس تهران را نیروی کارآمد و آموزش‌دیده‌ای خواند و تاکید کرد که پیش‌بینی هر گونه اتفاقی در سطح تهران انجام شده است.

روز شنبه خبرگزاری دولتی ایرنا به نقل از معاون امنیت داخلی وزارت اطلاعات خبر داد که دو تیم تروریستی در روزهای اخیر در شرق و غرب ایران شناسایی و منهدم شده‌اند.

بر این اساس، یکی از این تیم‌ها در استان سیستان و بلوچستان شناسایی شده است. به گفته این مقام امنیتی، این گروه قصد انفجار بیش از ۱۵۰ کیلوگرم مواد منفجره در قالب ۱۰ بمب را در مسیرهای ارتباطی مرزی راسک به ایرانشهر داشته است.

مطابق این گزارش، گروه دوم از غرب ایران وارد آذربایجان غربی شده بود و قصد داشته در داخل ایران "اقدامات تروریستی و خرابکارانه" انجام دهد.

معاون امنیت داخلی وزارت اطلاعات این تیم‌های تروریستی را "وابسته به گروهک‌های ضدانقلاب" اعلام کرد اما در مورد هویت آنها توضیح دقیق‌تری ارائه نکرده است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter