English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

اطلاع رسانی برای اولین بار: تونل های کوزه رش سلماس، محل دفن مواد رادیو اکتیو!

* یک سال قبل , زمانی که در ادامه فعالیت های روشنگرانه مان در راستای حقیقت نابودی دریاچه اورمیه از سوی حاکمیت , توجه مان به موارد سوال برانگیز و تاسیساتی نامعمول در محل سدهای زولا و دریک سلماس جلب شده بود و زمانیکه طبق معمول شاهد انکارهای عده ای و فرافکنی در خصوص حقیقتی که دیگر از هر سو قابل مشاهده و اثبات گشته هست ,  بودیم ; فردی مطلع از فعالین حقوق بشر سلماس به نام آقای  (احمد لاجورد) با اطلاع رسانی کلی در خصوص سازه های مخفی در دیگر منطقه سلماس مهر تائیدی بر آن ادعا ها و تردید های ما نسبت به فعالیت های مخفی حاکمیت اتمی در منطقه زدند !

* اینک با گذشت مدت طولانی و جلب رضایت ایشان برای اولین بار در سطح مجازی , تصویری از آن تونل ها منتشر می شود که این سند به گواه ایشان تنها یک نمونه از اسناد متعدد حاوی فیلم و عکس از آن تونل ها  می باشد که توسط ایشان و دوستان شان با بخطر انداختن جانشان گردآوری شده هست !

* طبق اطلاعاتی که ایشان در اختیارمان قرار داده اند , بر اساس نتيجه آزمايشگاهی  كه نمونه هائی از خاک آن منطقه جهت شناسائی به خارج از کشور منتقل شد , اثبات گردید که كل خاك اطراف تونلها آلوده به مواد راديو اكتيو می باشند !

* مختصات جغرافيايى كه با جى پى اس از محل  تونلها گرفته شد , در واقع بلند ترين نقطه از آن منطقه بود و دقيقا در كمتر از ٥ كيلو مترى نقطه صفر مرزى سلماس-ترکیه قرار داشت !

* محل تقریبی تونل ها بروی سه تپه که بصورت مثلثی با فاصله های ٣٠٠ -٤٠٠ متری از یکدیگر قرار داشته که راه روستاى كوم نیز از وسط اين سه نقطه رد مى شد که بعدا بخاطر امنيت تونلها , راه روستا را از آنجا قطع نمودند .

* طول تقریبی تونل ها ١٠٠ تا ١٥٠ متر می باشند که در پی بررسی های بعمل آمده نشانی از محل اتصال این سه تونل بدست نیامد .

* در واقع از خود شهرستان سلماس تا تونلها سربالايى می باشد , بطوریکه از تمام جهات حتی سمتی که بسوی ترکیه هست اگر به آن منطقه نگاه شود , همواره بصورت سربالائی بوده که بهیچ وجه امکان روئیت محوطه داخل آن تاسیسات مخفی از جائی بلندتر از آنجا وجود ندارد !

* بر اساس مشاهداتی که طی مدت طولانی در چندین نوبت از سوی ایشان صورت گرفت , داخل تونلها ورقه هاى فلزى با وزنی بسیار سنگین که تنها با کمک جرثقیل بر روى کف زمین هر یک از اتاق ها که  در دو طرف سالن تونل ها هست قرار داده شده که نشانگر قرار دادن درپوشی بروی جائی  که محل نگهداری موادی بصورت انباری می باشد !

* نکته دیگر در خصوص وضعیت ظاهری محل تونلها که توجهات را بخود جلب میکرد این بود که , تمام اطراف آن منطقه در زمستان ها,  شاهد تجمع برف بیش از یک متر می بودند در حالیکه خاک اطراف تونلها همیشه آب می شد !

* بنا به ادعای آقای احمد لاجورد , در بازدیدهائی که هنگام زمستان از تونل ها کرده بودند , نیروهای سپاهی که آن زمان مسئول اجرای این طرح بودند بعلت سرمای شدید منطقه , محل را تخلیه میکردند و با ترویج شایعات بی اساس كه آنجا پر را از گرگ كردن و یا درب تونلها به برق وصل می باشد , تا کسی جرات ورود بدان محل ها را نداشته باشد در حالی كه هرگز چنين نبود !

* از مشاهدات مهم ایشان که چندین بار نیز شاهدش بوده اند , همچنین می توان به حضور کامیون های متعدد حاوی محموله های مشکوک اشاره کرد که موقع حمل آنها تمام راه ها را مى بستند و شبانه بصورت مخفیانه  وارد تونل ها می شدند !

* نکته مهم دیگری که از افشاگری آقای احمد لاجورد در خصوص وجود این تونلها در سلماس می توان بدان اشاره کرد اینکه علاوه بر اثبات فعالیتهای مخفی اتمی حاکمیت در این منطقه و ارائه مدرک مستند و آشکار دیگری در تائید خشکانیدن تعمدی دریاچه اورمیه بجهت امیال و اهداف اتمی حاکمیت , همانا سرنوشت تلخ مردمانی هست که خاک هزاران ساله محل زندگی شان در اثر آلودگی به مواد رادیو اکتیو و نشت آن به سفره های آب زیر زمینی شان سبب شیوع انواع بیماری سرطان زا و غير قابل زيست شدن محل زیست هزاران ساله شان می باشد !

* در انتهای این اطلاع رسانی که برای اولین بار در شبکه های اجتماعی صورت میگیرد , توضیحات اندکی نیز در مورد شخص آقای" احمد لاجورد " آورده می شود :

* ایشان فعال حقوق بشر حوزه سلماس می باشند که بعد از بازداشت "محمد صادق کبودوند" موسس سازمان حقوق بشر کردستان , لیستی ٢٠٠ نفره از اسامی فعالین حقوق بشر کرد بدست ماموران امنیتی افتاد که ایشان نیز به همین طریق بازداشت و تحت شکنجه های روحی و جسمی طاقت فرسائی قرار گرفتند . بعد از مدتی به قید وثیقه از زندان آزاد و در حالیکه ماموران برای بار دوم جهت بازداشت ایشان به منزلشان مراجعه کرده بودند , موفق به فرار از منزل گشته و در نهایت مجبور به ترک کشور شدند , هم اکنون ایشان مدت ٥ سال هست که مقیم انگلستان بوده و همچنان علی رغم تحمل آثار آن شکنجه ها که بیماری ریوی, تنفسی می باشد به فعالیتهای حقوق بشری و اطلاع رسانی خود علیه فعالیت های ضد بشری و مخفیانه ولایت آخوندی ادامه می دهند .

 

 

 

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter