English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

مخالفان سوری یک هلی‌کوپتر روس را برفراز «جبل الاکراد» سرنگون کردند

آذوح: به گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، جنگجویان سوریه روز سه شنبه 24 نوامبر یک هلی‌کوپتر روسی را هدف قرار دادند و آن را مجبور به فرود در یک منطقه تحت کنترل رژیم اسد در استان لاذقیه کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک گروه مخالف سوری، که مجهز به موشک‌های تاو آمریکایی است، اعلام کرد که رزمندگان این گروه این هلی‌کوپتر را با موشک ضد تانک مورد اصابت قرار دادند.

از سوی دیگر دیده‌بان حقوق بشر سوریه به نقل از یک گروه مخالف سوری گزارش داد که یک هلی‌کوپتر روس را با استفاده از موشک ضد تانک بر فراز «کفریا» در منطقه «جبل الاکراد» در حومه لاذقیه سرنگون کرده است.

روسیه پیشتر اعلام کرده بود، چند هلی‌کوپتر را برفراز منطقه سرنگونی سوخوی 24 جهت نجات جان خلبانان به پرواز درآورده است.

در همین حال «مرکز رسانه‌ای سوریه» از ادامه درگیرهای سنگین در منطقه «جبل الترکمان» میان گردان‌های انقلابیون سوری و نیروهای رژیم سوریه که از حمایت شبه‌نظامیان وابسته به ایران و پوشش هوایی روسیه برخوردارند خبر داد.

بر اساس این گزارش شبکه خبری لاذقیه اعلام کرد که انقلابیون سوری با استفاده از موشک ضد زره «تاو» یک فروند هلیکوپتر جنگی رژیم سوریه را که در حال پرواز در ارتفاع پایین برفراز منطقه "جبل الترکمان" در حومه شهر لاذقیه بود، مورد اصابت قرار دادند.

در این گزارش آمده است که انقلابیون توانستند بخش‌هایی از «جبل الترکمان» از جمله عطيره، كعكه و برج زاهيه از نیروهای رژیم سوریه بازپس گیرند.

در همین حال سه خبرنگار روس که دو تن از آنها برای شبکه عرب‌زبان «روسیا الیوم» کار می‌کنند در اثنای پوشش دادن عملیات نظامی در «جبل الترکمان» زخمی شدند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter