English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

مهدی دیهمی دستگیر شد*****

آذوح: مهدی دیهمی فعال مدنی آذربایجانی ساکن چهاربرج روز جاری3آبان ماه طی احظاریه ای به پاسگاه انتظامی شهرچهاربرج خوانده شده و بعد از مراجعه بازداشت شد.

احتمال می رود علت دستگیری اش جهت سپری کردن حکم یک سال حبس تعزیری اش بوده است.

مهدﯼ ﺩﯾﻬﻤﯽ ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺍﺻﻐﺮ ﻧﺼﺮﺗﯽ 10شهریور سال گذشته توسط نیروهای وابسته به اطلاعات نیروی انتظامی دستگیر و مورد بازجویی قرار گرفته بود.

به گزارش آذوح طبق اظهاراتش بعد از آزادی، طی مدت بازجویی ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺩﺍﺷﺘﮕﺎﻩ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﻧﯿﺮﻭﯼ ﺍﻧﺘﻈﺎﻣﯽ ﻣﻠﯿﮏ کندی تحت شدیدترین شکنجه های روحی و جسمی قرار گرفته و آثار کبودی در بدن وی نمایان بود.

لازم به ذکر است دادگاه انقلاب مراغه به ریاست داورنیا با استناد به "کشف فلش با محتوای موزیک ترکی آذربایجانی" از خودروی شخصی اش با صدور حکمی مهدی دیهمی را به " اتهام تبلیغ علیه نظام"به یک سال حبس و اصغر نصرتی را از اتهامات وارد تبرئه کرد.

مهدی دیهمی با تنظیم لایحه ای حکم صادره از دادگاه مراغه را مورد اعتراض قرار داده و حکم صادره جهت بررسی به تجدید نظراستان ارسال شد.

دادگاه تجدید نظر تبریز با مطالعه پرونده حکم صادره راعینا تایید کرد.

افزودنی است ﻣﻬﺪﯼ ﺩﯾﻬﻤﯽ ﻫﻤﺰﻣﺎﻥ ﺑﺎ ﺍﻭﺝ ﮔﯿﺮﯼ اعتراضات ﻋﻤﻮﻣﯽ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ

ﺳﯿﺎﺳﺖ ﻫﺎﯼ ﺣﺎﮐﻤﯿﺖ ﺩﺭ قبال دریاچه ارومیه 8شهریور ماه سال 90در چهاربرج از توابع قوشاچای(میاندوآب)بازشده بود و باحکم شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و فعالیت به نفع گروه های مخالف نظام به 5ماه حبس محکوم شده بود.

آذوح

 

 

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter