English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

خامنه‌ای: نهی استفاده جناحی از «نفوذ»

آذوح: آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی بار دیگر بر موضوع «نفوذ دشمن» پای فشرد. او نسبت به «نفوذ جریانی» هشدار داد و مقامات حکومتی را از استفاده جناحی از مسأله «نفوذ» پرهیز داد اما اهمیت آن را کمتر از خود «نفوذ» دانست.

علی خامنه‌ای امروز، چهارشنبه چهارم آذر در دیدار با فرماندهان بسیج ضمن تکرار سخنان قبلی خود درباره اهمیت «نفوذ دشمن» در ایران از دو نوع نفوذ سخن گفت، یکی «نفوذ موردی» و دیگری «نفوذ جریانی».

او گفت: «نفوذ موردی و فردی این است که فردی را برای جاسوسی یا تأثیرگذاری بر تصمیم یک مدیر یا مسئول بفرستند.»

اما تأکید خامنه‌ای بیشتر بر «نفوذ جریانی» بود. او گفت: «نفوذ جریانی یعنی شبکه‌سازی در داخل ملت که از نفوذ موردی خطرناکتر است.»

رهبر جمهوری اسلامی «پول و جاذبه‌های جنسی» را دو ابزار مهم این نوع نفوذ عنوان کرد و گفت: «آماج نفوذ جریانی، نخبگان، افراد مؤثر، تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران هستند.»

علی خامنه‌ای پیش از این در روز ۲۵ شهریور سال جاری نیز در دیدار با فرماندهان سپاه پاسداران نسبت به نفوذ اقتصادی، امنیتی و فرهنگی آمریکا و غرب در ایران هشدار داده بود. در پی این سخنان نیروهای تندرو و محافل نظامی در جمهوری اسلامی حملات خود علیه اصلاح‌طلبان و دولت حسن روحانی را تشدید کردند و بار دیگر موضوع «فتنه» را که در رابطه با رویدادهای سال ۱۳۸۸ به‌کار می‌بردند، مطرح ساختند.

پس از آن چند روزنامه‌نگار از جمله عیسی سحرخیز، احسان مازندرانی، آفرین چیت‌ساز و سامان صفرزایی توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران دستگیر شدند. این سازمان در اطلاعیه‌ای آن‌ها را «اعضای شبکه نفوذی همکار با دولت‌های متخاصم غربی که در فضای مجازی و مطبوعات کشور فعال بودند» معرفی کرد.

با این اقدامات، حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران نسبت به سوء ‌استفاده از کلمه «نفوذ» هشدار داد و گفت: «نباید برخی بخواهند از این کلمات و واژگان سوء استفاده کنند… بی‌خودی نرویم، یک نفر، دو نفر را از این‌جا و آن‌جا به بهانه‌ای بگیریم، پرونده‌سازی کنیم و بعد بیاییم آن را در کشور بزرگ کنیم و بگوییم این خط، خط نفوذ است و جریان نفوذ است.»

روحانی افزود: «اجازه ندهیم افرادی از این کلمات در راستای منافع شخصی، گروهی و جناحی خود سوء استفاده کنند.»

رهبر جمهوری اسلامی در دیدار امروز خود به این موضوع اشاره کرد و گفت: «می‌گویند از نفوذ استفاده جناحی کردند، خوب نکنند؛ اسم را بدون محتوای لازم مطرح نکنند و جناح‌ها همدیگر را متهم نکنند. اما این‌که بگویند افرادی می‌خواهند از “نفوذ” استفاده جناحی بکنند از اهمیت بحث “نفوذ” دشمن کم نمی‌کند.»

او از مسئولان حکومتی خواست تا از «اصل واقعیت نفوذ» غفلت نکنند.

بدین ترتیب رهبر جمهوری اسلامی بیش از آن‌که تلاش خود را بر حل اختلافات جناح‌ها بر سر موضوع «نفوذ» معطوف کند بر اهمیت «نفوذ دشمن» و به‌ویژه «نفوذ جریانی» تأکید کرد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter