English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

مرگ دیپلمات ایرانی، غضنفر رکن‌آبادی در حادثه منا تأیید شد

آذوح: سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت از شناسایی جنازه غضنفر رکن‌آبادی سفیر پیشین ایران در لبنان که در حادثه منا مفقود شده بود، خبر داد.

غضنفر رکن‌آبادی از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۳ سفیر ایران در لبنان بود.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) سعید اوحدی روز چهارشنبه چهارم آذرماه در این‌باره گفت شناسایی جنازه غضنفر رکن‌آبادی هفته گذشته انجام گرفته بود و مسئولان عربستان سعودی عکس‌هایی از او را در اختیار ایران قرار داده بودند.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود خانواده رکن‌آبادی نیز به مکه اعزام شد و عکس‌ها برای تشخیص هویت او در اختیار خانواده‌اش قرار گرفت.

به‌گفته اوحدی، پس از تطبیق چهره و اثر انگشت رکن‌آبادی و آزمایش دی‌ان‌ای و همچنین بررسی اقلام همراه او، خانواده رکن‌آبادی نیز مرگ او را تأیید کرد.

حادثه منا روز پنج‌شنبه ۲۴ سپتامبر / دوم مهرماه رخ داد. ایران پیش از این گفته بود ۴۶۵ ایرانی در این حادثه کشته شده‌اند.

پس از این حادثه از همان آغاز برخی از مسئولان حکومتی ایران انگشت اتهام را به سوی عربستان سعودی نشانه گرفتند و برخی از آن‌ها، از جمله علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی در امور بین‌المللی و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، مفقود شدن گروهی از مسئولان جمهوری اسلامی در حادثه منا را «ظن‌برانگیز» خواندند.

برخی از مسئولان حکومتی و رسانه‌های ایران نیز از ربوده شدن رکن‌آبادی توسط عربستان سعودی و تحویل آن به اسرائیل گفتند و تبلیغات گسترده‌ای در این زمینه به‌راه انداختند.

غضنفر رکن‌آبادی از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۳ سفیر ایران در لبنان بود.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter