English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

اختلاس جدید ۱۶۰ میلیارد تومانی از وزارت نفت

آذوح: ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد فردی که نفت را از وزارت نفت ایران دریافت می‌کرد و قرار بود که پول آن را به دولت پرداخت کند، با میلیاردها تومان پول به کانادا گریخته است.

به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) ناصر سراج روز چهارشنبه چهارم آذرماه بدون آن‌که نام این فرد را ببرد گفت: «رسانه‌ها میزان این فساد مالی را ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کردند اما اصل پول ۱۶۰ میلیارد تومان است.»

او افزود که ۶۰ میلیارد تومان از این مبلغ که تبدیل به خودروهای لوکس و واحدهای مسکونی شده بود، کشف شد و چند نفر نیز در این زمینه بازداشت شده‌اند.

این مورد از اختلاس نفتی دومین نمونه‌ در این زمینه است که در جمهوری اسلامی فاش می‌شود. پیش از این، بابک زنجانی از چهره‌های نزدیک به دولت پیشین ایران نیز در همین پیوند در دی‌ماه ۱۳۹۲ به اتهام فساد مالی دستگیر شد و دادگاه‌های او اکنون در حال برگزاری است.

بابک زنجانی متهم است که نفت ایران را در زمان دولت پیشین فروخته اما پول آن را به وزارت نفت نداده است. دادستان در کیفرخواست پرونده گفته است زنجانی مکلف بود دو میلیارد و ۸۰۰ یورو به پیمانکاران وزارت نفت پرداخت کند، اما ۱۶۰ میلیون یورو پرداخت کرده و مابقی را صرف امور شخصی کرده است.

افشای این موارد نشان می‌دهد که در دوران تحریم نفتی ایران، جمهوری اسلامی برای فروش نفت خود از چه اشخاصی استفاده می‌کرد و چگونه چنین افرادی به درآمدهای میلیاردی رسیدند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter