English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

"حمله هکرهای ایرانی" به وزارت خارجه آمریکا

آذوح: مقام‌های آمریکایی می‌گویند که هکرهای ایرانی تلاش کرده‌اند به اطلاعات برخی کارکنان وزارت خارجه این کشور دسترسی پیدا کنند. این حمله‌های سایبری از طریق اکانت شبکه‌های اجتماعی این کارکنان صورت گرفته است.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از مقام‌های آمریکایی و شرکت‌های خصوصی امنیتی گزارش داد که هکرهای ایرانی در چند ماه گذشته حملات سایبری دنباله‌داری را علیه مقام‌های وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا انجام داده‌اند.

در این گزارش که روز سه‌شنبه ۲۴ نوامبر (سوم آذر) منتشر شده تصریح شده که هکرهای ایرانی مقام‌هایی از وزارت خارجه را که در مورد ایران و منطقه خاورمیانه فعالیت می‌کنند ‌شناسایی کرده و ایمیل‌ها و حساب‌های کاربری آنها در شبکه‌های اجتماعی را مورد حمله قرار داده‌اند.

وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا پس از هشدار فیسبوک در مورد هک شدن برخی از حساب‌های کاربری کارکنانش، از این حمله‌های سایبری مطلع شده است.

حمله‌ها با استفاده از حساب کاربری شبکه‌های اجتماعی کارکنان جوان وزارت خارجه صورت گرفته و هکرها از این طریق به برخی اطلاعات سایر کارکنان و مقام‌ها دست یافته‌اند.

یک مقام پیشین وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که این حمله‌ها به دقت طراحی شده و نشان می‌دهد که هکرها به چه میزان از هویت کسانی که روی پرونده ایران کار می‌کردند، اطلاع داشته‌اند.

این روزنامه آمریکایی تصریح می‌کند که در حال حاضر توانایی سایبری ایران قابل مقایسه با روسیه و چین نیست اما حمله‌های صورت ‌گرفته از نظر مهارت مشابه هکرهای روسی است که در سال گذشته در سیستم ایمیل‌های غیر محرمانه وزارت خارجه نفوذ کردند.

افزایش حمله‌های سایبری پس از توافق هسته‌ای

مقام‌های آمریکایی پس از توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی هشدار دادند که انتظار می‌رود فعالیت‌های ایران برای جاسوسی سایبری افزایش یابد.

به نوشته نیویورک تایمز، افزایش حمله‌های سایبری ایران، مقام‌های آمریکایی را به این نتیجه رسانده است که قدرت سایبری برای حکومت جمهوری اسلامی به عنوان "ابزار موثر نفوذ" محسوب می‌شود.

توان سایبری به ایران این قدرت را می‌دهد تا به ایالات متحده و همسایگانش در منطقه، ضربه بزند، بدون آنکه نگران واکنش‌های نظامی باشد.

به این ترتیب تندروها در ایران که امیدوار بودند با استفاده از توان اتمی، نفوذ خود را گسترش دهند، توسعه قدرت سایبری را مورد توجه قرار داده‌اند.

جیمز کلاپر، مدیر اداره امنیت ملی آمریکا پیشتر گفته بود که هکرها با حمایت دولت ایران فعالیت می‌کنند و پس از توافق هسته‌ای، حملات خود را گسترش داده‌اند.

به گفته این مقام آمریکایی، ایران کمتر احتمال می‌دهد که جاسوسی و حمله‌های سایبری، واکنش فوری ایالات متحده را در پی داشته باشد.

فعالیت‌های سایبری ایران تازگی ندارد. اما هکرهای این کشور پس از آنکه برخی تاسیسات اتمی ایران توسط حمله بدافزاری آمریکا دچار مشکل شد، فعالیت‌های خود را گسترش داده‌اند.

اوایل ماه نوامبر روزنامه‌ی آمریکایی وال ‌استریت ژورنال گزارش داد که حملات سایبری از سوی سپاه پاسداران ایران علیه مقامات دولت باراک اوباما صورت گرفته است.

وال‌استریت ژورنال به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت که برخی از کارمندان وزارت خارجه آمریکا و نیز دفتر امور ایران و خاورمیانه این وزارت‌خانه قربانی این حمله‌ها بودند.

با وجود این سخنگوی هیات نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک به این روزنامه گفته بود که اتهام انجام حمله‌های سایبری توسط ایران، "دروغ" است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter