English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

قیام 18 آبان و سخنی با طلبه های تورک حوزه های علمیه - چنگیز حسینی قمی

آذر 1394.

-من خود طلبه دینی نیستم ولی ارتباط زیادی با این قشر داشتم و دارم، بدلایلی هیچوقت وابسته به مستمری حاکمیت دینی نشدم ولی به خاطر علاقه و ارتباطم، همیشه در حال کنکاش و پژوهش دینی بودم، مطالب زیر دغدغه هر طلبه تورکی است که وارد حوزه های دینی تحت حاکمیت شیعه امامیه فارس می گردد، این مطالب و در واقع درددلهای زیر به بهانه قیام بی نظیر دلاورمردان تورک که توسط خیلی ها در بایکوت خبری نگه داشته می شود ارائه می گردد، امیدوارم امیدی و نوری هر چند کم در دل انسانهای پاک ملتمان ایجاد کند.

-قیام 18 آبان مثل طوفان عظیمی تمامی شهرهای تورک نشین کشورمان را در نوردید، حاکمیت فارس با تمام آمادگی و تجهیز گاردها و چماق بدستان خود در مقابل حرکت عاجز شد و مستاصل گردید و نهایتا طبق معمول دست بدامان دین خود ساخته ای گردید که سی و اندی سال بدان تمسک جسته است.

-در راستای استفاده ابزاری از دین، حاکمیت فارس ابتدا افرادی مثل احمد اوبالی را با بریدن و مونتاژ حرفهای او در مورد امامان زمان مثل آقای خمینی و آقای خامنه ای، او را به تبلیغ ضد دینی علیه امامان اثنی عشری متهم نمود ، سپس با حمل صدها بسیجی از مناطق فارس نشین به آذربایجان بویژه اورمیه گویا قصد داشتند در شعارهایشان، تشکیلاتها و تظاهرکنندگان تورک را، به بی دینی متهم کنند، در عین حال در تبریز عده ای دنباله روان فارسها گویا دسته های مذهبی راه انداختند تا با جمع کردن مردم علیه تورکها شعار بدهند از جمله یکی از این دسته ها «غلامان اهل بیت» بود که حتی چند نفری نیز نتوانست دوروبر خودش جمع کند، قاعدتا این گروه فارسگرا باید اسم دسته خود «سگان اهل بیت» ویا «دیوانگان اهل بیت» می گذاشتند در هر حال چنین اسامی فقط در بین فارسها مرسوم بوده و در بین تورکها مثل وصله وارداتی ناهنجار می باشد و تورکها در این زمینه عبارات بسیار با مسمّی و ادبی استفاده می‌کنند و معمولا «حسینچی لر دسته سی: دسته حسینچی ها» ویا بطور ساده « حسینیه دسته سی، زینبیه دسته سی، ...» می نامند، ترتیب دهندگان دسته غلامان و سگان اهل بیت فقط با ادبیات مذهبی مرسوم فارسها آشنایی دارند و آنهم چیزی نیست بجز غلو در اعمال مذهبی و انجام اعمال فریبکارانه و تظاهر گونه و حتی توهین آمیز به بزرگان مذهبی و امامان (البته منظور امامان واقعی هستند نه امامان جدید فارسها آقای خمینی و ...).

-منظور از ذکر مطالب فوق اشاره به این نکته می باشد، قیام 18 آبان رازهای درونی بسیاری را از واقعیات موجود جامعه ترک و ارتباط آنها با حاکمان فارس برملا نمود و پرده های موجود را برای کسانی که قدرت دیدن دارند کنار زد.

سخن در اینجاست هرچند روحانیت فارس تلاش گسترده ای را با صرف هزینه های زیاد برای رودررو قرار دادن مذهب شیعی امامیه با مردم ترک بکار برد ولی به علت عدم همکاری مردم و همچنین بدلیل عدم رغبت عموم روحانیت منسوب به ترکان این نقشه ها یکی پس از دیگری عقیم ماند بطوریکه خود برنامه ریزان از نتیجه بدست آمده بهت زده شده و از تجزیه تحلیل وضعیت باز ماندند.

-به چه دلیل برخورد عموم روحانیت تورک بجز افراد استثنایی مشخص، با برنامه های حاکمیت فارس چنین سرد بود آیا بغیر از اینست که آنها روحیه مردم تورک را بهتر می شناسند.

-اکنون سخن با طلبه های تورک حوزه های علمیه می باشد، چه انتظاری در آینده شماها ست، فکر می کنید تا چه مراحلی از سطح حوزه رشد خواهید کرد و در این شرایط چگونه می توانید حرکت کنید.

آیا راه اینست که تمامی آموزه ها و احادیث و روایات تدریس شده توسط افراد به اصطلاح عالمان دینی فارس را مو به مو پذیرفت و درجات مذهبی را از سطح 1 الی 2 و ...طی نمود و سپس به درجات آیت اللهی و علامگی رسید آیا فکر می کنید می توانید این درجات را طی کنید اصلا چنین اجازه ای به شما میدهند.

-میدانید که همین آیت الله خمینی در دوران زبونی و ناتوانی به مردم چه قولهایی می داد و بعد از رسیدن به قدرت چکار کرد ویا میدانید در زمانی که دم تیغ بود  ناجی او آیت الله شریعتمداری چه جانفشانی هایی نمود و بعد از بقدرت رسیدن همین شخص اولین سیلی را توسط نماینده خود به گوش او زد و علیرغم وجود عرف عدم دست اندازی به یک مجتهد (توخونولمازلیق قایداسی) او را تحت شکنجه و اعتراف گیری قرار داده و اورا تهدید کردند که اگر اطرافیان را آرام نکنید تبریز را بمباران می کنند، و نهایتا بی سروصدا کشتند، می توان گفت که آقای خمینی فقط حرمت آیت الله شریتمداری را نشکست بلکه کار او تیغ دو لبه ای بود که درواقع اعتبار مراجع تقلید را ازبین برد و حالا هیچ مرجع تقلیدی، مصونیتی چه قانونا و چه عرفا در پیش هیچ مقام داخلی و خارجی ندارد.

-از طرف دیگر در کنار همین مجتهدین فارس، تمامی افراد نادر تورک مثل علامه طباطبایی و علامه جعفری که با تلاش و جانفشانی درجات عالی را طی کرده بودند با چه سرنوشتی روبرو شدند، و حتی شخصی مثل آیت الله اردبیلی که متمایل به سیستم بود با انواع حیل به گوشه ای رانده شدند آنها حتی نتوانستند تبلیغات دینی معمولی را بجا بیاورند، فقط به این دلیل که تورک بودند.

-آیا فکر میکنید شما به درجات بالاتری برسید و سرنوشت بهتری در انتظار شماهاست. اصلا مسئله اینجاست یک طلبه به عنوان یک عالم دینی وظیفه اش در پیشگاه حق چیست آیا فقط دنبال لقمه نانی بودن کافی است و یا می توان طوری نیز رفتار نمود که خداوند نیز از انسان راضی باشد.

-روحانیت فارس به مرحله ای از برنامه ریزی و دیکتاتوری رسیده است که چشم دیدن رشد هیچ احدالناسی بغیر از خودی های فارس را ندارد و دیگران اگر میخواهند بعضی درجات پایین را طی کنند باید خدمات زیادی در وفاداری به مکتب امامیه، تبلیغ علیه غیرفارسها و انواع شغلهای پست مثل آزار و اذیت دیگران را طبق دستورات روحانیت رده بالای آنها انجام دهند، آنها دایم در زیر ذره بین هستند و بویژه تورکها بجز مشاغل پست جاسوسی و شکنجه و بازجویی افراد غیرفارس، در مشاغل دیگر نمی توانند درجات بالا را طی کنند.

-در اینجاست که باید فکر کرد چرا مذهب امامیه مارد چنین به انحطاط رسیده است و آیا می توان این مذهب را مذهبی واقعی دین اسلام دانست  و آیا مطالب آنها با قران همخوانی دارند.

-و اینجاست که هر کدام از ما در کنار تامین حداقلهای زندگی خود، وظیفه الهی و انسانی داریم که همراه اخذ درسهای دینی آنها را با قران و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و عقل خود، مورد کنکاش و مقایسه قرار دهیم و راست را از دروغ تشخیص دهیم. در هر درسی جای سؤال را برای خود محفوظ داریم که آیا موضوع تبلیغی روحانیت فارس با قران و عقل مطابقت دارد؟، و راه خرافات و کفر کجاست؟

-لازم نیست دانسته هایمان را بدون در نظر گرفتن جوانب کار در همه جا مطرح کنیم، در اینجاست که قران به کمک ما شتابد و آن راه تقیه طبق اصول قران می باشد و باید در فکر حفظ جان خود باشیم.

البته در اینجا صحبت از تقیه دائم العمر تبلیغ شده توسط روحانیت فارس نمی رود (آقای خمینی می گوید تقیه جزء دین است و برای گول زدن مخالفین حتی اگر شرایط آرام هم باشد تقیه واجب است).

بر اساس نص صحیح قران چنین تقیه ای حرام و گناه کبیره و نشانه منافق بودن و نفاق است، بر اساس قران، تقیه عینا حکم خوردن خون میت در مواقع ناچاری و در زمان هلاکت ناشی از گرسنگی را دارد. تقیه حرام است مگر در جایی که جان انسان بخطر می افتد و بعد از رفع شدن خطر، برداشتن تقیه جزیی از دین بوده و ماندن در آن وضعیت نه تنها علیه الله و قران است در عین حال نشاندهنده مریضی و نقص روان شخص تقیه کننده نیز هست. همانگونه گرسنه ای که ناچار از خوردن گوشت حرام است ولی به محض نجات از وضعیت بحرانی باید مواد غذایی عادی استفاده کند و اگر این شخص مثل تقیه دائم‌العمر باز از گوشت میت و حرام استفاده کند در واقع مریض روانی بوده و جسماً نیز بیمار شده از بین خواهد رفت.

در اینجا فقط به انحرافاتی چند در مذهب امامیه فارس اشاره می کنم این انحرافات از مذهب جعفری بری می باشد. و هدف اینست در هر درس دینی گوشه چشمی به درست و نادرست بودن احادیث امامیون فارس داشته باشیم و آنهارا با قران و نهج البلاغه مقایسه کنیم. و فکر نکنیم که دین فقط دین تبلیغ شده توسط آنها بوده و چیز دیگری وجود ندارد.

-کلینی در اصول کافی می گوید قران 17 هزار آیه دارد آیا این کفر نیست. کلینی و طبرسی و تمامی بزگان شیعه امامه فارس، تعداد بیشماری آیه جعلی ذکر کرده اند که در قران وجود ندارد در اصول کافی از سوره ولایت سخن می رود که گویا در قران نیامده است. وقتی چنین افرادی با این اعتقادات از مقربین روحانیت فارس باشند چنین مذهبی را چگونه باید تفسیر نمود. و آیا میدانید که در طول تاریخ اسلام، تورکان پیشرو و شناخته شده آذربایجان (بجز معدودی امامیه شده) هیچوقت اعتقادی بر تحریف قران نداشتند.

-کلینی و مجلسی از علی و حسین و دیگر امامان افرادی خداگونه می سازند و امام زمان را حاکم بر کل جهان میدانند و گویا هر روز اعمال ما پیش او می رود و ما باید کاری کنیم که او راضی باشد در حالیکه قران، خدا را راضی به اعمال ما می شناساند و چنین نظریه ای را ولایت تکوینی میگویند و این در حالی است که بزرگان دینی تورک مثل آیت الله خویی آن را کفر می دانند.

-بزرگان امامیه فارس مثل کلینی و شیخ طوسی و شیخ صدوق تمام تلاششان این بود که اصول دین مجوسیت ضد انسانی دوره ساسانی (مثل صیغه، عدم حرام بودن مواد مخدر، توهین به زنان، خمس، دشمن تراشی، خداجلوه دادن بزرگان دین شبیه به خدا گونه بودن شاهان ساسانی و ...) را با جعل حدیث هایی به نام امامان در بین فارسها زنده کنند.

-آیا میدانید تمامی هدف بزرگان دینی امامیه فارس در تبلیغ معصومیت امامان، بطور غیر مستقیم ایجاد معصومیت و حق و حقوق باطل برای خودشان و توجیه هر گونه اختلاس و غارت و کشتار غیر فارسها در داخل و خارج توسط اینگونه افراد می باشد.

-آیا میدانید شیعه امامیه فارس حتی یک حدیث صحیح در مورد مولد امام زمان فارسها که گویا در حال حاضر در تهران ساکن بوده و ازدواج کرده، ندارند و آنها هیچ حدیثی در مورد افسانه صدمه دیدن  حضرت زهرا ندارند و آیا میدانید که آنها از نبودن چنین حدیثی چقدر ناراحت هستند چونکه آنها منادیان دشمنی و ایجاد بحران هستند فرهنگ آنها با مسائلی مثل دوستی و مودت و رابطه حسنه و صلح و انسان دوستی، هیچگونه وفقی ندارد.

-تصور این را دارید که حکومت امامیه فارس بجای دوستی با مسلمانان با ضد خداترین، دیکتاتورترین و ظالمترین حکومتهای جهان مثل روسیه و چین و ارمنستان و کره شمالی همدست می باشد و هیچ رابطه دوستانه ای با هیچکدام از کشورهای مسلمان جهان ندارد و در مواقع لازم حتی از کشورهایی مثل اسرائیل و آمریکا و اروپا اسلحه خریده و در ظاهر ادعای دشمنی با آنهارا علم می کند، آیا مسلمانی اینست؟

-آیا میدانید تعریف تمجیدهای افراد خداناباور مثل علی دشتی و مشیری از حضرت علی و حسین و توهین به ابوبکر و عمر عینا شبیه اعتقاد امامیون فارس به آنها بوده و هدفشان فقط ایجاد اختلاف بین مسلمانان می باشد.

-آیا تا بحال به تفاوت بین شیعه امامیه فارس و شیعه جعفری تورکان آذربایجان فکر کرده اید و آیا می دانید که در کلیه کتابهای تورکان مثل دده قورقود و نسیمی و فضولی و مولوی از تمامی اهل بیت و بزرگان اسلام و صحابه به نیکی یاد شده است.

-آیا می دانید در شیعه جعفری بجای احادیث جعلی و غیر واقعی، کتاب آسمانی قران و نهج البلاغه همراه با عقل خدادادی، محور تمامی عرف و عادات و قوانین و حقوق انسانی قرار گرفته است.

-آیا میدانید حضرت زهرا حسنه ترین رابطه را با حضرت عایشه و حفصه و دیگر امّهات مؤمنین داشته و افسانه شهادت او صدها سال بعد از وفات حضرت فاطمه توسط شیعه امامیه فارس مثل سلیم بن قیس الهلالی جهت ایجاد اختلاف بین مسلمین جعل شده است و الان نیز امامیه فارس جهت ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی و ایجاد اختلاف بین فارسها با ترکها و عربها همان رویه را ادامه میدهد بلکه بتواند حکومت غیر انسانی را چند صباحی ادامه داده و اختلاسها و غارت اموال مملکتی را توجیه کند؟

-آیا تا بحال به این موضوع فکر کرده اید که چه کسانی خلفای بزرگ اسلام عمر و عثمان و علی را کشتند؟ و امام حسن را مورد تهدید و آزار قرار داده خانه اش را تاراج نمودند؟، و آیا میدانید کدام قوم و گروه بر علیه حسین و یارانش نقشه کشیده، توطئه کردند؟ و با آنکه امام حسین پیشنهاد صلح و برگشت به مدینه را به آنها داد ولی همین افرادی که تا دیروز به او نامه می نوشتند او را از دم تیغ گذراند، آیا هیچ ارتباطی بین مجوسیان فارس و قاتلان بزرگان اسلام تصور میکنید، همان ترور و توطئه ای که در دوران جنگ صلیبیون از طرف قرمطی ها و اسماعیلیان بر علیه تورکها ادامه یافته و امروز نیز در کشورهای اسلامی با ترور و کشتار مردم، حمام خون راه انداخته اند. آیا فکر نمیکنید تمامی این توطئه ها و ترورها، ریشه در فرهنگی دارد که به مجوسیت فارس وصل می گردد.

-آیا میدانید در معتبرترین کتاب شیعی قرن چهار با نام فِرَق شیعه نوبختی، خرمیه یکی از مذاهب شیعه محسوب شده است و آیا میدانید نام اصلی نهضت بابک خرمدین، سرخ جامگان بوده، همان رنگی که الان نیز در دست جوانان ورزش دوست و غیره به اهتزاز در می آید و بصورت روبانی با عبارت «یاشاسین آدربایجان» بر پیشانی هر تورکی اعم از بچه و بزرگ بسته می شود، و آیا می دانید که حتی در آن زمان بنا بگفته کتابهای خود فارسها مثل الفهرست، مذهب خرمیه آذربایجان با خرمیه مناطق فارس نشین فرق داشت.

-آیا میدانید عماد الدین نسیمی رهبر بزرگترین نهضت شیعی تاریخ منطقه، با نام حروفیه بوده و دیوان معظم تورکی او حاوی اعتقادات این نهضت است و آنها هیچ اعتقادی به مذهب امامیه فارس نداشتند.

-آیا میدانید اجتماع بزرگ طوایف تورک آذربایجان و خراسان و دیگر مناطق در قورولتای مغان بر اینکه مذهب مردم تورک، شیعه جعفری است صحه گذاشته اند و مخالفت خود را در همان قورولتای با انحرافات موجود در شیعه امامیه فارس و انحرافات موجود در اعتقادات صفوی ها را اعلام نموده‌اند.

 -آیا میدانید بزرگان همین نهضت های  فوق الذکر و دیگر بزرگان آذربایجان اعتقادی بر امام زمان ساخته شده توسط امامیه فارس نداشتند و به امام زمان عادلی اعتقاد دارند که بعدها بدنیا می آید و برای گسترش عدالت توسط مردم انتخاب می شود. و اگر در زندگی کنونی تورکان آذربایجان دقت کنید بوضوح مشاهده می کنید که آنها علیرغم اینکه احترام عمیقی به بزرگان دینی و قهرمانان تاریخی خود مثل بابک و نسیمی و نادرشاه و حتی متاخرینی مثل ستارخان و رسولزاده و خیابانی و پیشه وری و آیت الله شریعتمداری دارند ولی هیچوقت در مورد آنها تقدس سازی نمیکنند و بخشی از راه و روش و اعتقادات آنها را که مطابق با دین و اصول انسانی معاصر بوده در قالب شیعه جعفری سرلوحه زندگی خود قرار داده و خطاهای آنها را نیز بیطرفانه و عالمانه مورد نقد قرار میدهند و کنار می گذارند.

-آیا میدانید حاکمان فارس اعم از پهلویها و امامیون فارس هردو مجریان طرحهای واحدی هستند؟ آنها بجای اشتغالزایی برای جوانان تورکان، تمام تلاششان نابودی طبیعت منطقه آذربایجان، خشکاندن دریاچه اورمیه جهت شیوع دادن انواع امراض تنفسی و سرطانی در بین مردم منطقه می باشد.

در اینجا فرقی نمی کند که این اعمال را سهوی ویا عمدی بدانیم موضوع اینجاست که نگاه حاکمان فارس و دیدگاه این قوم، ویرانگرانه و ضد مردمی است.

آنها توانایی آبادکردن ندارند چونکه آنها نتوانسته اند هنوز از تفکر تاریخی ضد اسلامی و ضد انسانی دوره مجوسیت رهایی یابند.

آنها هنوز نتوانسته اند از جعل حدیث و جعل تاریخ و تحریف قران دست بکشند و همین انحرافات در پوست و خون آنها رسوخ کرده و از آنها موجوداتی غارتگر و ویرانگر و ضدبشری ساخته است.

آنها توان ساختن ندارند و تنها به ویران کردن فکر می کنند، حتی امام زمان ساختگی آنها نیز همین خصوصیات را دارد امام زمان آنها فقط برای کشتن و ویران کردن ساخته شده است حاکمان فارس امام زمانی را ساخته اند که فکر میکنند وقتی دنیا پر از ظلم و جور و ویرانگری می شود ظهور میکند این تفکر نشاندهنده اساس فکری حاکمان و روشنفکران فارس می باشد و در نقطه مقابل این جهان بینی، شیعیان جعفری تورک معتقدند امام زمان، زمانی ظهور میکند که زمینه برای توسعه عدل و داد فراهم گردد و این آگاهی مردم است که امکانات را برای ظهور امام زمان فراهم می کند

این دو جهان بینی، مثل دو مثال فاشیزم و ملی گرایی عادل  است که یکی فقط برتری قوم خود یعنی فارسها را ترجیح داده و رشد خود را در نابودی دیگران میداند و دیگری اوج عدالت را نه فقط در رشد ملت تورک بلکه در برابری آزادی ملل دیگر و رشد تعالی آنها میداند جهان بینی عدالت محور ترک در دوره حکومت حاکمان تورک و حداقل در طول هزار سال حاکمیت بعد از اسلام بخوبی قابل مشاهده می باشد در هیچ نوشته تورکی ویا نوشته منسوب به تورکان حتی یک سطر علیه قومیتها و فرهنگ ملل دیگر نمی توان پیدا نمود ولی نوشته های به اصطلاح پیشروان مذهبی و معمولی فارس پر از کینه و نفرت علیه دیگران و حتی زنان می باشد و نشان از انحطاط فکری  مدعیان تفکر حاکمان قوم فارس اعم از مذهبی و غیر مذهبی دارد.

-آیا در فرهنگ حاکمان فارس بجز خصوصیات زیر چیزی دیگری می توانید پیدا کرد؟

مذهب امامیه فارس یعنی غارت اموال مملکتی و اموال مردم با نام کلاه شرعی خمس ویا اختلاس و دزدی بی پرده.

مذهب امامیه فارس یعنی نابودی اقلیم و طبیعت و خشکاندن دریاچه ها جهت به فلاکت رساندن مردم.

مذهب امامیه فارس یعنی تحقیر و توهین به مسلمانان و بزرگان اسلام و زنان پیغمبر و به قومیتهای مختلف با نام های جعلی نواصب و وهابی و غیر امامی و غیرخودی.

مذهب امامیه فارس یعنی برنامه ریزی برای نابودی فرهنگ غیرفارسها.

مذهب امامیه فارس یعنی ایجاد ترور و وحشت در بین مردم و انداختن بمبهای بشکه ای بر سر مسلمانان.

مذهب امامیه فارس یعنی ترویج صیغه و بی بندباری فاجره‌گی و احساس لذت از فاحشه دانستن زنان پیغمبر.

مذهب امامیه فارس یعنی ایجاد فرهنگ فقر و خودکم بینی جوانان، و ایجادتفرقه، ایجاد دشمنی.

مذهب امامیه فارس یعنی جعل حدیث به نام بزرگان دین برای ترویج اصول عقب مانده مجوسیت.

مذهب امامیه فارس یعنی جعل تاریخ و فرهنگ بنام حاکمان دروغین ساسانیان و هخامنشیانی که حتی یک سطر نوشته و یک نفر انسان عالم از خود بجای نگذاشته اند.

فرهنگ حاکمان فارس چیزی نیست جز دیکتاتوری و تظاهر به دین و ارتباط با دشمنان قسم خورده دین اسلام وانسانیت مثل کره شمالی و ارمنستان و روسیه و چین وغیره و تقدیم اموال مردم به آنها.

در یک کلام فرهنگ و مذهب امامیه حاکمان فارس، ادامه حیات خود را در فقر و فلاکت مردم، تفرقه و ایجاد دشمنی بین مردم، و رواج جهل و نادانی و عدم شیوع علم و توسعه و تکنولوژی در بین جوامع می داند، و شیوه ای، ضد قرانی ضد بشری می باشد و جزای سختی خواهد داشت.

حاکمان فارس قبلا نیز دوبار این روش را پیاده کردند و یکبار در زمان هخامنشیان توسط ذوالقرنین و یکبار نیز در زمان ساسانیان توسط مسلمانان ذلیل شدند ولی باز درس نگرفتند الحق که کفار و منافقان بصیرتشان کور است و راه خطارا باز تکرار می کنند ولی باز ذلیل خواهند شد.

منابع : صمد بایاتلی، آذربایجان شیعه لیگی و فارس شیعه لیگی. ارسلان تورانلی، جعفری (علیچی) مذهبی نین تمللری و آذربایجان اویانیش حرکتی. صمد بایاتلی ، جعفری (علیچی) مذهبی نین تمللری.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter