English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

تعطیلی دو روزه مدارس کرمان به دلیل شیوع آنفلوآنزای خوکی

آذوح: مدارس و مهدهای کودک در استان کرمان به دلیل نگرانی از شیوع آنفلوآنزای خوکی به مدت دو روز تعطیل شدند. قربانیان آنفلوآنزای خوکی در کرمان ۲۸ تن گزارش شده است. در سیستان و بلوچستان هم ۸ تن قربانی شده‌اند.

مقامات استان کرمان در پی شیوع بیماری آنفلوانزای خوکی در این استان وضعیت زرد اعلام کردند. همزمان مدارس و مهدهای کودک این استان نیز در روزهای ۱۷ و ۱۸ آذر (۸ و ۹ دسامبر) تعطیل اعلام شدند.

علیرضا رزم حسینی، استاندار کرمان، روز دوشنبه (۱۶ آذر) گفت که اعلام وضعیت زرد در این استان "به دلیل احتیاط" بوده است. همزمان نماینده کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز وضعیت این استان را "نگران‌کننده" خوانده و از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست تا جهت رسیدگی به وضعیت دستور اعزام تیمی متخصص به این استان را صادر کند.

تعطیلی مدارس هر چند به اعتراف مسئولان راهکار مؤثری برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری به شمار نمی‌رود، اما به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان "به دلیل آرام کردن جو روانی جامعه انجام می‌شود."

آنفلوآنزای نوع H1N1 که به عنوان آنفلوآنزای خوکی شناخته می‌شود، به گزارش ایرنا تا کنون جان ۲۸ تن را در استان کرمان گرفته است. این بیماری واگیردار است و از طریق تماس با فرد مبتلا به دیگران سرایت می‌کند. تب، سرگیجه، خشکی مفاصل و حالت تهوع از نشانه‌های ابتلا به این بیماری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان پیش از این گفته بود که شواهد حکایت از این دارند که شدت بیماری آنفلوآنزای خوکی در ایران، امسال بیشتر از سال‌های گذشته بوده است.

گزارش ابتلا به بیماری در استان سیستان و بلوچستان

در استان سیستان و بلوچستان نیز طبق گزارش‌هایی که تا پیش از ظهر روز دوشنبه ارسال شده‌اند، ۸ تن جان خود را به دلیل ابتلا به آنفلوآنزای خوکی از دست داده‌اند. افراد مسن، کودکان، زنان باردار و افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در معرض خطر بیشتری هستند.

نخستین مورد از ابتلا به بیماری آنفلوآنزای خوکی در ایران در سال ۱۳۸۸ به ثبت رسید. شیوع مجدد ویروس H1N1 امسال از حدود یک ماه پیش در استان کرمان گزارش شد. به گزارش خبرگزاری مهر در این شهر بروشورها و پوسترهای مختلفی نصب شده که در آنها از شهروندان خواسته شده در صورت بروز بیماری در خانه‌های خود بمانند.

آنفلوآنزای خوکی را نمی‌توان با آنتی‌بیوتیک درمان کرد و فرد بیمار باید تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی قرار بگیرد.

به مردم توصیه شده تا برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری از روبوسی خودداری کرده و از بیماران دو متر فاصله بگیرند، دست‌های خود را به طور مرتب در روز با آب و صابون بشویند و در هنگام عطسه و سرفه از دستمال استفاده کنند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter