English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

طرح شجاعانه ی مسائل ملی در دانشگاه اورمیه در مراسم دولتی 16آذر، احضار 22 دانشجو به کمیته ی انظباطی+ ویدیو

آذوح: 22 دانشجوی دانشگاه اورمیه به کمیته ی انظباطی احضار گردیدند.

حراست دانشگاه این دانشجویان را به دلیل طرح مطالبات ملی در جلسه ی روز 17 آذر مورد بازخواست قرار داده است.

به گزارش آذوح سه شنبه 17 آذرماه به مناسبت روز دانشجوی ایران مراسمی از سوی «انجمن دانشجویان ایران اسلامی» برگزار شد. این مراسم که قرار بود با حضور فرشاد مومنی در دانشگاه اورمیه برگزار شود به علت غیبت وی عباس خورشیدی برای سخنرانی دعوت گردید. عباس خورشیدی رئیس بنیاد باران استان آزربایجان غربی و معاون سیاسی امنیتی استاندار در دولت خاتمی و از حامیان حسن روحانی است.

دانشجویان تورک دانشگاه نیز که در این مراسم حضور داشتند برای بیان حقوق و مطالبات ملی برای سخنرانی نام نویسی کردند اما به هیچ کدام مجال صحبت داده نشد. این امر با اعتراض دانشجویان تورک همراه شده و دانشجویان آذربایجانی نیز در اعتراض به اختصاص ندادن تریبون برای سخنرانی به آنها شروع به سر دادن شعارهایی حول مطالبات ملی کردند.

با گسترده تر شدن اعتراضات در نهایت مسئولان برگزاری مراسم یک نفر از دانشجویان را برای سخنرانی به پشت تریبون دعوت کرد. سخنرانی دانشجوی تورک به زبان تورکی با اعتراض چند تن از دانشجویان کورد دانشگاه اورمیه همراه شده و این عده ی قلیل با ایجاد هیاهو سالن را ترک و فضای مراسم را متشنج کردند. این عمل دانشجویان کرد با همراهی و تشویق بسیج دانشجویی همراه گردیده است.

در پی این وقایع حراست دانشگاه 22 نفر از فعالین دانشجویی آذربایجان را به کمیته احضار کرده و انجمن اسلامی دانشگاه نیز طی بیانیه ای خواهان برخورد با دانشجویان ترک شده است.

ویدیوی این وقایع را از لینک زیر مشاهده فرمایید:

https://youtu.be/dkHAas_bhGk

آذوح

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter